ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، طبق داده های آماری این شرکت، فقط 28 درصد از صاحبان خودرو های الکتریکی موفق شدهاند خدمات خود را در همان روز دریافت کنند اما در سال 2023 این رقم 40 درصد بود. همچنین گفته شده که 14 درصد از دارندگان این نوع خودرو ها گزارش دادهاند که بیشتر از 3 روز منتظر سرویس بودند، این رقم در سال گذشته فقط 9 درصد بود. حدود یک سوم هم گفتهاند زمان سرویس خودرو آنها طولانیتر از خودرو های بنزینی است. این مشکل در بین دارندگان محصولات برند های غیر تسلا بیشتر است، به اندازهای که 34 درصد از آنها زمان انتظار بیشتری را تجربه کردهاند، در حالی این رقم برای دارندگان محصولات تسلا 23 درصد است.
از نظر کیفیت تعمیر هم 65 درصد از صاحبان خودرو های غیر تسلا اعلام کردهاند که مشکل خودرو در همان مراجعه اول حل شده اما 21 درصد آنها مجبور شدند 4 یا 5 بار برای رفع کامل ایراد به مرکز خدمات مراجعه کنند. همزمان فقط 13 درصد از دارندگان هزینه سرویس را شخصا پرداخت کردهاند. از نظر خدمات مدرن مثل ارائه سرویس موبایل و اعزام تکنسین به محل درخواست مشتری هم این نوع از خدمات افزایش داشته و به 19 درصد رسیده است که البته در سال قبل 14 درصد بود. همچنین استفاده از خدمات دریافت خودرو توسط نمایندگی هم در سال 2024 نسبت به سال 2023 به ترتیب از 6 درصد به 9 درصد رسیده است.
از لحاظ هزینه هم 53 درصد از صاحبان خودرو های غیرتسلا گفتهاند که هزینه سرویس خودرو برقی کمتر از خودرو های بنزینی است، در حالی که برای تسلا این رقم 41 درصد اعلام شده است. با وجود این مشکلات و چالش ها 82 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند اگر دوباره قصد خرید داشته باشند باز هم خودرو برقی انتخاب میکنند. این امر خود نشاندهنده رضایت کلی از تکنولوژی خودرو های الکتریکی است، حتی در شرایطی که تجربه خدمات پس از فروش همچنان چالشبرانگیز هستند.