تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x4065930
شناسه : 4065930
تاریخ :
برد مسافت واقعی شیائومی YU۷ کمتر از عدد اعلام شده اقتصاد ایران: عصر خودرو- کراس‌اوور Xiaomi YU۷ Max که به پک باتری با ظرفیت ۱۰۱.۷ کیلووات‌ساعت و ۲ موتور مجهز است، اخیرا تحت یک آزمایش مستقل بررسی برد مسافت قرار گرفت که نتایج آن قابل توجه بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، این خودرو توانست برد مسافت نزدیک به 500 کیلومتر در شرایط رانندگی بزرگراهی را ثبت کند. در حالی که برد رسمی اعلام شده طبق استاندارد CLTC برای این خودرو 750 کیلومتر است.


این تست نشان می‌دهد که بین برد مسافت واقعی و عدد اعلام شده توسط کمپانی شیائومی تفاوت زیادی وجود دارد.

این آزمایش توسط رسانه چینی Sohu انجام شد. خودرو مورد استفاده یک دستگاه YU7 Max تازه تحویل شده بود. این مدل دارای چرخ های 21 اینچ و لاستیک های Michelin Primacy 5 Energy بود.


این تست تحت شرایط خاصی انجام شده که به شرح زیر هستند:

. تنظیمات خودرو: حالت رانندگی Comfort یا راحت، بازیابی انرژی حرکتی در سطح پایین، تهویه مطبوع روی دمای 23 تا 24 درجه سانتی‌گراد با دور فن روی شماره 2 ،  فشار باد تایرها طبق استاندارد روی 2.9 بار یا همان 42 psi تنظیم شد.
. مسیر: تست کاملا روی بزرگراه و در یک مسیر دایره‌ای به طول 84 کیلومتری انجام شد.
سبک رانندگی: خودرو توسط 2 سرنشین با تجهیزات عکاسی مورد نیاز و با رعایت حداکثر سرعت مجاز استفاده شد.
.‌ دمای هوا: حداکثر دما در روز تست حدود 30 درجه سانتی‌گراد بود که نسبت به تست های قبلی در دمای نزدیک به 40 درجه بودند، شرایط مساعدتری محسوب می‌شود.

مدل YU7 Max در این تست 483 کیلومتر را روی بزرگراه طی کرد تا برد باقی مانده آن به صفر برسد. میانگین سرعت در این مسیر 99.6 کیلومتر در ساعت بود.
وقتی نمایشگر عدد صفر را نشان می‌داد، خودرو توانست 9 کیلومتر دیگر هم طی کند تا خاموش شود. کل مسافت طی شده نهایی به 492 کیلومتر رسید.
جالب اینجاست که در این تست اطلاعات مصرف انرژی نمایش داده شده در نمایشگر سیستم خودرو  با عملکرد واقعی تفاوت داشت. نمایشگر داخل خودرو مصرف انرژی 20.2 کیلووات‌ساعت در هر 100 کیلومتر را نشان داد، در حالی که محاسبات مبتنی بر ظرفیت باتری، مصرف خودرو را معادل 20.6 کیلووات‌ساعت در هر 100 کیلومتر را نشان می‌دادند.

مدیرعامل شیائومی مدتی قبل ادعا کرده بود که شخصا با نسخه استاندارد YU7 مسیر 1300 کیلومتری بین پکن تا شانگهای را فقط با یک توقف برای شارژ طی کرده است. برد این نسخه تحت استاندارد CLTC به 835 کیلومتر می‌رسد. برای طی کردن چنین مسافتی با فقط یک توقف، خودرو باید به راندمانی نزدیک به 80 دست پیدا کند، در حالی که تست جدید این رقم را 64.4 درصد اعلام کرده است که در سطح متوسط قرار می‌گیرد. شیائومی راندمان این خودرو را 80 تا 90 درصد اعلام کرده بود.