تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x4064630
شناسه : 4064630
تاریخ :
تولید پارس‌نوآ با استانداردهای اروپایی اقتصاد ایران: عصر خودرو- پارس‌ نوآ سدان جدید پارس خودرو است که بر اساس پلت فرم رنو تندر ۹۰ توسعه یافته و به مرحله تولید رسیده است. این خودرو به عنوان جایگزین تندر ۹۰ شناخته می‌شود و به موتور کم استهلاک ME۱۶ مجهز شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، سدان پارس خودرو که قرار است به زودی روانه بازار شود، بر روی همان خط تولید تندر 90 مونتاژ می‌شود. این ویژگی از این جهت قابل اهمیت است که خودرویی مثل تندر 90 در بین مصرف‌کنندگان به عنوان خودرو با کیفیت شناخته می‌شود و تولید این خودرو بر روی همان خط، نشان از عزم پارس خودرو برای تولید محصول با کیفیت دارد. از طرفی با توجه به اینکه خط تولید تندر 90 توسط مهندسان فرانسوی و با مشارکت متخصصین ایرانی تجهز شده، می‌توان انتظار دقت مونتاژ بالای این خودرو روی خطوط تولید پارس خودرو داشت.

از آنجایی که خط تولید این خودرو به دستگاه‌های به روز در بحث تولید بدنه و پرس مجهز است، می‌توان انتظار مقاومتی همانند تندر 90 و ساندرو از این خودرو ایرانی داشت چرا که در زمان تولید محصولات رنو در ایران همه متخصصین به این موضوع اذعان داشتند که خودروهای تولیدی این برند از کیفیت و مقاومت بالایی برخوردار هستند.

وجود ربات‌های مدرن در این خط مونتاژ سبب شده تا علاوه بر دقت بالای تولید، درصد خطای انسانی کمتر شود تا خودرو نهایی که مشتری دریافت می‌کند کمترین ایرادات مونتاژی را داشته باشد؛ علاوه بر آن، شرکت پارس‌خودرو در سالیان اخیر به‌ویژه در چندماهه گذشته، پروژه‌هایی را با هدف ارتقای سطح نظارت کیفی بر خروجی خطوط تولید اعمال کرده و با بهبود فرایندهای بازرسی، خودکنترلی و تست‌های پیش از تحویل، کیفیت محصولات خود را به‌طور محسوسی افزایش دهد.

از آنجایی که در زمان تولید تندر 90 در پارس‌ خودرو مهندسان فرانسوی سخت‌گیری‌های زیادی در بحث مونتاژ محصول داشتند، می‌توان انتظار داشت با توجه به اینکه پارس نوآ هم با همان فرآیند و در همان خط مونتاژ می‌شود خودروی با کیفیت و در شان به مشتریان تحویل داده شود.

با اینکه مراحل تحقیق و توسعه پروژه پارس نوآ از چند سال قبل شروع شده بود اما فرآیند نهایی شدن این محصول در دوره مدیریتی جدید این شرکت شدت بیشتری گرفت و این خودرو توانست به تولید انبوه نزدیک‌تر شود. به طور مثال نام نهایی خودرو در این دوره انتخاب شد و تیم مدیریتی فعلی این شرکت توانست منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل پروژه را جذب و تخصیص دهد که باتوجه به محدودیت‌های شدید کشور و صنایع در زمینه‌های مالی و اقتصادی، در نوع خود یک موفقیت محسوب می‌شود.

از آنجایی که پارس‌ خودرو از سال‌های دور نماد تولید و مونتاژ محصولات باکیفیت بود، می‌توان تولید پارس‌نوآ را یک نقطه عطف و مثبت برای این شرکت کهنه کار صنعت خودرو برشمرد چرا که با محصولی طرف هستیم که علاوه بر پلت فرم و سازه مستحکم، به موتور و گیربکس کارآمدی مجهز شده که می‌تواند یادآور خاطرات خوش مونتاژ رنو تندر 90 را در بین مشتریان زنده کند؛ موتور و گیربکسی که همین چند وقت پیش مسئولان این شرکت نظیر معاون مهندسی پارس‌خودرو از کیفیت، دوام و بازدهی بالاتر آن نسبت به پیشرانه تندر90 سابق خبر داده بودند.

باید منتظر ماند و دید بازار خودرو ایران که این روزها، تشنه محصولات جدید به‌ویژه در خودروهای میان رده و اقتصادی است، چه واکنشی را نسبت به محصول جدید پارس‌خودرو نشان خواهد داد.