ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش خبرگزاری مهر، محسن حاجی میرزایی در جلسه توسعه عدالت آموزشی که با حضور وزیر آموزش و پرورش، معاونان، مدیران کل ستادی و استانی به صورت حضوری و برخط در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، با بیان اینکه رئیس جمهور به صورت روزانه پیگیر میزان پیشرفت نهضت توسعه عدالت آموزشی است، افزود: نهضت توسعه عدالت آموزشی دغدغه اصلی رئیس جمهور است و به صورت روزانه شبکه ملی شاد و آمار و اطلاعات استانی را رصد و ارزیابی میکند.
رئیس دفتر رئیس جمهور خطاب به مدیران کل آموزش و پرورش در ستاد و استانها، گفت: رئیس جمهور معتقد است، زمانی مشکل جامعه حل میشود که سطح کیفی آموزش و پرورش ارتقا یابد؛ ایشان توسعه پایدار جامعه را در گرو توسعه و پیشرفت آموزش و پرورش میدانند و از این رو به اجرای صحیح، دقیق و کامل این طرح اصرار دارند.
حاجی میرزایی با بیان اینکه در تمام دنیا آموزش و پرورش کانون و منشأ تحول محسوب میشود، اظهار کرد: مقام معظم رهبری نیز بر ارتقا و توسعه نظام آموزشی تأکید وافر دارند.
وی افزود: اکنون که به لطف خدا این وزارتخانه مورد توجه دولت و نظام قرار گرفته و ارتقای کیفی آموزش و پرورش به گفتمان ملی تبدیل شده است، باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده کرد.
رئیس دفتر رئیس جمهور، با اشاره به اینکه باید از رویکرد بخشنامهای به سمت مدیریت خلاق حرکت کنیم، گفت: زمانی مشکلات یک جامعه مرتفع میشود که همه افراد در همه سطوح، در حل مسائل آن مشارکت داشته باشند.
حاجی میرزایی با تأکید بر اینکه مدیران باید فعالانه در میدان عمل پای کار توسعه عدالت آموزشی باشند، تصریح کرد: دکتر پزشکیان با تاکید بر ضرورت اشراف مدیران از اهداف این طرح و پیشبرد اقدامات آن، اعتقاد دارد که مدیران باید در میدان عمل حاضر باشند.
رئیس دفتر رئیس جمهور حضور فعالانه مدیران در این طرح را مهمترین عامل ارزیابی شغلی و اداری آنها دانست و گفت: اطلاعات مدیران در این زمینه باید به روز باشد؛ مطلوب زمانی محقق میشود که مقصود ما مشخص باشد، نباید تنها به دنبال ابزار اجرای مطلوب باشیم، بلکه باید گام به گام پیش رفت تا به هدف غایی دست یابیم.
رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: برای تحقق یک پروژه باید مسئول آن مشخص، اهداف آن تعیین و چگونگی پایش و پاسخگویی در قبال نتایج فراهم شده باشد تا به مقصد نهایی نائل شویم.
حاجی میرزایی، بر ضرورت به کار گیری ظرفیتهای نهفته جامعه در راستای تحقق این طرح تأکید کرد و گفت: باید تمامی ظرفیتهای موجود در جامعه را برای به سرانجام رساندن نهضت مدرسهسازی و ارتقای کیفی آموزش به کار گرفت.
وی بر اهمیت نحوه ارائه محتواهای آموزشی و تأثیر آن بر کیفیت کار معلمان تأکید کرد و گفت: آموزشها باید کارگاهی و واقعی بوده و خلاقیتهای مدیران و دیگر ظرفیتهای فکری را پشت این کار آورد تا موفق شد.
رئیس دفتر رئیس جمهور تأکید کرد: اگر همه ما مسئولانه و به خوبی در مسیر تحقق این نهضت حرکت کنیم، اقدام ماندگاری در تاریخ این کشور ثبت و به یادگار خواهد ماند. ضروری است گزارش مدیریتی ۷ هزار و ۲۰۰ پروژه مدرسهسازی در دست اقدام، به شکل دقیق و به روز تهیه شود تا به صورت جزئی از میزان پیشرفت کارها مطلع شویم.