ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش خبرنگار مهر، سالار قاسمی عصر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به ظرفیت منابع انسانی در استان مازندران اظهار کرد: آموزش و پرورش استثنایی مازندران در بخشهای مختلف جزو برترینها است.
وی گفت: اگر اختلالات در فرایندی یادگیری شناسایی و رفع شود در ارتقای کیفیت آموزش بسیار اهمیت دارد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با عنوان اینکه آموزش و پرورش استثنایی به عنوان بخشی از نظام آموزشی است، افزود: ۲۳ هزار معلم به عنوان همکار در کل کشور فعالیت میکنند
قاسمی تعداد واحدهای آموزشی تحت پوشش را دو هزار مدرسه اعلام کرد و گفت: ۸۵۰ مرکز جامع آموزشی در کشور وجود دارد که کارهای آموزش سنجش مداخله توانبخشی را انجام میدهند
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بیان کرد: ۸۲ هزار دانش آموز در مدارس با نیازهای ویژه تحصیل میکنند و ۱۷ هزار دانش آموز نیز مدارس عادی تحصیل میکنند.
وی در ادامه بر لزوم مناسب سازی مدارس و فضاهای آموزشی تاکید کرد و گفت: نظام آموزش و پرورش استثنایی تخصصیترین بخش آموزش و پرورش کشور است
قاسمی به توانمندسازی مدیران و معلمان را در نظام آموزش و پرورش استثنایی لازم دانست و با بیان که با دستگاههای مختلفی از جمله فنی و حرفهای و وزارت تعاون دارای تفاهمنامه هستیم افزود: حکمرانی مبتنی مشارکت جو از رویکردهای آموزش و پرورش استثنایی است.
وی اجرای قانون جامع حمایت از معلولان و جذب آنان را ضروری خواند.