ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از گاردین، مسافران فرودگاه استانستد لندن روز یکشنبه با صفهای طولانی و تأخیر در پروازها مواجه شدند و حتی برخی از آنها پرواز خود را از دست دادند.
علت این موضوع، مشکل در سیستمهای دریافت کارت پرواز، تحویل بار و امنیت فرودگاه اعلام شد که ناشی از اختلال در سامانههای فناوری اطلاعات آنها بود.
تصاویر منتشرشده در شبکههای اجتماعی صفهای طولانی را نشان میدادند. با وجود آنکه گفته شد مشکل برطرف شده، از مسافران خواسته شده است همچنان با شرکتهای هواپیمایی خود در تماس باشند چراکه برخی پروازها همچنان ممکن است با تأخیر انجام شوند.
این فرودگاه در بیانیهای که در شبکهٔ اجتماعی ایکس منتشر کرد، نوشت: تیمهای ما بهطور فشرده در حال تلاش برای بازگرداندن کامل عملیات (پروازها) پس از وقوع یک مشکل فناوری اطلاعات هستند که در ساعات اولیهٔ صبح امروز بر سامانههای ما تأثیر گذاشت.
در ادامه این بیانیه آمده است: اگرچه این مشکل برطرف شده، اما برخی پروازها ممکن است همچنان دچار تأخیر باشند. بابت این اختلال پوزش میطلبیم و به مسافران توصیه میکنیم پیش از عزیمت به فرودگاه، وضعیت پرواز خود را از شرکت هواپیمایی مربوطه پیگیری کنند.
این فرودگاه لندنی افزود: امیدواریم بهزودی همهٔ سامانهها بهطور کامل بازیابی شوند و بهزودی گزارش دیگری از آخرین تحولات ارائه خواهیم داد.
سخنگوی فرودگاه استنستد به خبرگزاری پیای مدیا گفت: اکنون همهٔ سامانهها بهطور کامل بازیابی شدهاند و هیچ پروازی بهدلیل این مشکل لغو نشده است. در حال بررسی علت این اختلال هستیم و هنوز چیزی بهطور قطعی تأیید نشده است اما بهنظر میرسد مربوط به دسترسی اینترنتی برخی سامانهها بوده باشد.
یکی از مسافرانی که پروازش با شرکت رایانایر به مقصد رم را از دست داده بود، به روزنامهٔ گاردین گفت: دو ساعت زودتر، حدود ساعت 6 صبح به فرودگاه رسیدم. پروازم ساعت 8:05 بود اما به موقع به آنجا (رم) نرسیدم.
یکی دیگر از مسافران، که خواست نامش فاش نشود، به شبکهٔ بیبیسی گفت که ساعتها در صفهای طولانی داخل ترمینال گرفتار شده و پروازش به یونان را از دست داده است.
وی گفت که ساعت 4:45 بامداد در حالی به این فرودگاه در منطقه اِسِکس رسید که صف مسافران حتی از درب خروجی نیز فراتر رفته بود.
انتهای پیام/