تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3999339
شناسه : 3999339
تاریخ :
خدمات ۲۴ ساعته هلال احمر در شیفت‌های کشیک ۳۱ استان اقتصاد ایران: مدیر کشیک هلال احمر گفت: خدمات ۲۴ ساعته هلال احمر در شیفت‌های کشیک ۳۱ استان ارائه می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سیاوش غلامی، مدیر کشیک هلال احمر با اشاره به خدمات ۲۴ ساعته هلال احمر گفت: همکاران ما در شیفت‌های کشیک در ۳۱ مرکز استان فعال هستند.

مدیر کشیک هلال احمر تلفن ۱۱۲ را مختص جمعیت هلال احمر معرفی کرد که در سوانح و حوادث مختلف می‌توان با آن تماس حاصل کرد.

غلامی درباره اقدامات صورت گرفته در شیفت‌های کشیک گفت: چندین دستگاه تلفن به سراسر کشور متصل است و با بی سیم‌های رادیویی نیز با نقاط مختلف ایران ارتباط برقرار می‌کنیم. مثلاً اگر زلزله‌ای رخ دهد، آن را بلافاصله مشاهده کرده و از سازمان ژئوفیزیک پیگیری می‌کنیم.

مدیر کشیک هلال احمر با اشاره به وجود سامانه‌ای که همزمان اطلاعات حوادث را به ثبت می‌رساند، گفت: به عنوان مثال ۲۵ حادثه در یک روز اتفاق افتاده است که کوچک ترینِ آن شاملِ آب‌گرفتگی جزئی معابر و بزرگ‌ترین حادثه به مسائل ترافیکی و تصادفات باز می‌گردد. این حوادث بارگذاری می‌شود و باید نقاطِ مختلف در استان‌ها را رصد کنیم تا مشخص شود امداد رسا نی به خوبی در حال انجام است یا خیر!

غلامی در رادیو گفتگو بیان داشت: به محض بروز حادثه، روند خدمت رسانی توسط همکاران کاربر در استان‌های مختلف ثبت شده و بلافاصله مورد رویتِ همکاران ما قرار می‌گیرد. اگر تعداد مصدومان یا فوتی‌های حادثه زیاد باشد، بلافاصله وارد عمل می‌شویم. سامانه به صورت ۲۴ ساعته فعال و قابل رصد است. همکاران ما نیز ۲۴ ساعته حضور دارند و در جهت خدمت رسانی به مردم همکاری می‌کنند.

مدیر کشیک هلال احمر با بیان اینکه بارگذاری حوادث مختلف روی این سایت توسط کارکنان رسمی و داوطلبان صورت می‌گیرد، گفت: داوطلبان نیز آموزش و مهارت‌های لازم را می‌بینند تا به موقع در حوادث و سوانح پاسخگو باشند. این افراد در گروه‌های مختلفِی امدادگر طبقه بندی می‌شوند و به درجه ایثار می‌رسند که بالاتری رتبه در بحث امداد و نجات است.

غلامی بالاترین آمار حوادث را به مسائل ترافیکی و تصادفات مربوط دانست و افزود: گم شدن در کوهستان و غرق‌شدگی از دیگر حوادث هستند؛ خاصه با نزدیک شدن به فصل تابستان که آمار غرق‌شدگی افزایش می‌یابد. همچنین حوادثی مثل زلزله و سیل از مواردی است که در زمان وقوعِ آن، امداد گران و نجات گران هلال احمر خدماتی را به مردم ارائه می‌دهند.

وی افزود: هرگونه حادثه که به حوزه طبیعی و غیر طبیعی با حجم زیاد و حوادث ترافیکی که به کمک و رهاسازی مصدومان نیاز داشته باشد، به هلال احمر گزارش داده می‌شود. برخی تصادفات موجب محبوس شدن افراد داخل خودرو می‌شود که به لوازم مهارتی نیاز دارد و در اینجا از جمعیت هلال احمر کمک می‌گیرند. موارد مشابه در سطح شهرها به سازمان آتش‌نشانی مربوط است و در فوریت‌های پزشکی و درمانی نیز از همکاران در اورژانس کمک گرفته می‌شود.