ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، حمید محله ای، سرپرست دفتر آماد و خدمات بازرگانی وزارت صمت، در نامه ای به انجمن خدمات پس از فروش ایران، انجمن صنفی خدمات پس از فروش خودرو، انجمن واردکنندگان خودرو و شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، ضوابط ارائه خدمات پس از فروش به سایر واردکنندگان را ابلاغ کرد.
بر این اساس، ضوابط ارائه خدمات پس از فروش به سایر واردکنندگان به شرح زیر است:
با توجه به اهمیت کیفیت ارائه خدمات پس از فروش و گستره فعالیت ارائه خدمات در سطح کشور، شرکت های دارای شبکه و زیرساخت های لازم که قصد انعقاد قرارداد و ارائه خدمات پس از فروش به سایر شرکت های واردکننده را دارند می بایست دارای الزامات زیر باشند:
1- کسب حداقل 65 درصد امتیاز در اولین فرآیند ارزیابی و نظرسنجی از مشتریان در حوزه خدمات پس از فروش توسط شرکت بازرسی کننده منتخب.
2- دارا بودن تعمیرگاه مرکزی در کلان شهرها با حداقل رتبه 2 و 2200 مترمربع تحت مالکیت به نام شرکت خدمات دهندهو حداقل 12 نمایندگی خدمات پس از فروش با رتبه 3 در مرکز استانها بر اساس دستورالعمل شرایط، ضوابط و ارزیابی خدمات پس از فروش صنعت خودروابلاغی طی نامه شماره 4199049 مورخ 1403/09/24 دفتر صنایع خودرو و دستورالعمل اجرایی آیین نامه قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو، تصویب نامه شماره 7415/ت 51681 ه مورخ 1395/1/28 هیئت وزیران.
3- وجود سه جایگاه تجاری برای هر نشان تجاری.
تبصره: چنانچه عرضه خودرو در یک منطقه خاص جغرافیایی باشد (مثل ناوگان تاکسی رانی یا اتوبوس رانی)توسعه شبکه باید در آن منطقه مد نظر قرار گیرد.
4- دارا بودن انبار قطعات مورد نیاز.
5- موجودی قطعات یدکی خودروهای تحت پوشش گارانتی و ایجاد مکانیزم تامین و توزیع مناسب قطعات یدکی.
مقتضی است موضوع به کلیه اعضا ابلاغ و در ارزیابی های شرکت های خدمات پس از فروش خودرویی نیز ملاک عمل قرار گیرد.