ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی یونسی رستمی بعدازظهر سه شنبه در نشست هماهنگی نهضت توسعه عدالت فضاها و تجهیزات آموزشی مازندران، اظهار کرد: بهبود زیرساختها و افزایش سرانه فضاهای آموزشی بدون توجه داشتن به ارتقای کیفیت آموزش نمیتواند در جامعه اثرگذار باشد و به خروجی مطلوبی که مورد انتظارمان است برسد.
وی افزود: عدالت آموزشی یعنی باید در کنار سختافزار، به نرمافزار نیز توجه داشته باشیم تا همه دانشآموزان ما در استان از کیفیت آموزشی برابر و استاندارد بهرهمند شوند. بنابراین باید بهبود زیرساختها و پیشرفت در سختافزارهای آموزشی را همزمان با ارتقای کیفیت آموزش پیش ببریم که در این زمینه اداره کل آموزش و پرورش باید راهبردهای لازم را تدوین، ارائه و اجرایی کند.
نماینده عالی دولت در مازندران خاطرنشان کرد: در حال حاضر طبق آمارها حدود سهچهارم پذیرفتهشدگان کنکور از دانشاموزان مدارس غیردولتی هستند که ناشی از تفاوت سطح کیفیت آموزش در مدارس دولتی و مدارس غیر دولتی است. باید تلاش کنیم که نگاه جامعه به مدارس دولتی بهبود یابد و شاهد بهتر شدن سطح تحصیلی دانشاموزان این مدارس در استان باشیم.
یونسی رستمی تصریح کرد: اداره کل آموزش و پرورش مازندران و همه فرمانداران به این موضوع به عنوان یک نکته بسیار مهم اجتماعی و فرهنگی توجه داشته باشند. مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز هر نکتهای که میتواند به ارتقای کیفیت آموزشی مدارس دولتی در استان کمک کند را ارائه دهد تا برای تحقق الزامات و پیشنیازهای آن تدبیری اندیشیده شود.
وی با تاکید بر لزوم تکمیل ۱۷ مدرسه دو و سه کلاسه روستاهای کمبرخوردار مازندران تا هفته دولت در قالب طرح توسعه عدالت فضاها و تجهیزات آموزشی گفت: علاوه بر یک مدرسه کانکسی بیش از ۱۰ نفر که در استان وجود دارد و قرار است مدرسه جایگزین آن ساخته شود، باید برای همه مدرسههای کانکسی دارای بیش از پنج دانشآموز نیز فضای آموزشی مناسب و استاندارد ساخته شود.
استاندار مازندران وجود مدارس ناایمن و تخریبی در مازندران و کشور را دور از شأن و جایگاه مردم و نظام دانست و گفت: ۱۰۱ مدرسه ناایمن و یکهزار و ۲۰۰ مدرسه با استحکام پایین در مازندران وجود دارد که باید تمام توان موجود در استان را برای بهبود این زیرساختها به کار بگیریم.