ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در هفته گذشته و طی نمایشگاه خودرو شانگهای بیشترین صحبت ها درباره خودرو های برقی جدید در چین بود.
با اینکه کشور چین عاشق خودرو های برقی است اما پیشرانه های احتراقی هنوز کاملا از میدان خارج نشدهاند.
شرکت Great Wall Motors از پیشرانه احتراقی جدید خود رونمایی کرد و جای تعجب بسیاری دارد که یک موتور کوچک اقتصادی سه سیلندر نیست بلکه یک موتور 8 سیلندر V شکل 4 لیتری با 2 توربوشارژر است. متأسفانه هنوز جزئیاتی درباره قدرت خروجی این پیشرانه منتشر نشده است.
طبق گزارش یکی از مجلات معتبر خودرو، این موتور دارای سیستم تزریق سوخت دوگانه و 2 پمپ روغن است و دور موتور آن به 8000 دور در دقیقه محدود شده است. این اعداد و ارقام نشان میدهند که با یک موتور کند و ضعیف طرف نیستیم. البته این موتور کاملاً هم بی ربط به پیشرانه های برقی و انرژی نو نیست چون بخشی از یک سیستم پلاگین هایبرید خواهد بود که در چند مدل خودرو استفاده خواهد شد. درست مثل پلاگین هایبرید ها، در پیشرانه جدید هم یک موتور برقی بین موتور احتراقی و گیربکس قرار گرفته که امکان حرکت فقط در حالت برقی را هم فراهم میکند.
این موتور برای خودرو های لوکس، کراساوور ها و پیکاپ هایی طراحی شده که نیاز به قدرت بیشتر برای یدک کشی دارند. بخش هایبرید امکان رانندگی پاک در شهر را فراهم میکند، در حالی که برای رانندگی در جاده هم قدرت اضافی در اختیار راننده قرار میدهد.
اولین خودرو که این موتور در آن استفاده خواهد شد مدل آفرودی و لوکس GWM به اسم Tank 300 است.
نکته جالب اینجاست که این موتور توسط شعبه کمپانی GWM استرالیا در شبکه های اجتماعی معرفی شد. کمپانی GWM در استرالیا حضور پررنگی دارد و طیف گستردهای از کراساوور ها و پیکاپ های آفرودی از جمله مدل Tank را عرضه میکند.
در حال حاضر این خودرو با موتور بنزینی 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ یا دیزل توربوشارژ 2.4 لیتری عرضه میشود، البته یک نسخه هایبرید 2 لیتری هم قابل سفارش است.
نسخه ویژهای از مدل Tank 300 در Auto Shanghai نمایش داده شد اما هنوز مشخص نیست که آیا این نسخه اولین مدل مجهز به پیشرانه V8 خواهد بود یا نه.