مدیرعامل یک شرکت دانشبنیان:چالش اصلی هوش مصنوعی در ایران، نبود آگاهی و فرهنگسازی است
اقتصاد ایران: ایسنا/اصفهان مدیرعامل یک شرکت دانشبنیان فعال در حوزه آموزش و مشاوره هوش مصنوعی با اشاره به ضرورت آگاهسازی و توانمندسازی مدیران در بهرهگیری از ظرفیتهای هوش مصنوعی گفت: نبود فرهنگ درست استفاده از این فناوری و مشکلات اقتصادی، مهمترین چالشهای توسعه آن در کشور است.
سمیرا جبروتیان در گفتوگو با ایسنا با بیان اینکه این مجموعه بیش از ۱۰ سال در زمینه آموزش و مشاوره هوش مصنوعی فعالیت دارد، اظهار کرد: در طی این سالها و در تعامل با مدیران متعدد به این نتیجه رسیدیم که اغلب مدیران دغدغه استفاده از هوش مصنوعی را دارند، اما آگاهی کافی نسبت به آن ندارند. از همین رو تمرکز ما بر فرهنگسازی و آگاهسازی مدیران پیش از هر اقدام اجرایی است.
وی افزود: ما در نقش مشاور در کنار مدیران قرار میگیریم، ابتدا وضعیت کسبوکار، زیرساختها و اهداف سازمانیشان را بررسی میکنیم و سپس براساس اولویتها، برنامهای برای توسعه و بهبود کسبوکار با کمک هوش مصنوعی ارائه میدهیم. بسیاری از مدیران دانش تخصصی کافی در این حوزه ندارند، به همین دلیل ما لیستی از پروژههای قابل اجرا و ابزارهایی که میتواند بهرهوری کارکنان را افزایش دهد، تهیه میکنیم و همزمان آموزشهای لازم را نیز در اختیار آنها و تیمشان قرار میدهیم.
مدیرعامل این شرکت دانشبنیان ادامه داد: در فرایند مشاوره، پروژهها را از نظر میزان ریسک، هزینه و زمان بررسی و شفافسازی میکنیم تا مدیر بتواند تصمیمی آگاهانه بگیرد. با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، مدیران بیش از هر چیز نگران بازگشت سرمایه و افزایش راندمان هستند. هدف ما این است که هزینهکرد مدیران در مسیر هوش مصنوعی به نتیجه ملموس و مؤثر منجر شود.
جبروتیان درباره چالشهای فعلی این حوزه گفت: با محدودیتهایی مواجه هستیم، اما اصلیترین چالش ما، نبود آگاهی و فرهنگ درست استفاده از هوش مصنوعی است. از سوی دیگر، برخی مشکلات اقتصادی موجب شده بسیاری از مدیران بیشتر درگیر امور روزمره و تأمین هزینهها باشند تا توسعه و نوآوری. با این حال، امیدواریم با ادامه فرهنگسازی، این مسیر هموارتر شود.
وی که در سومین دوره نمایشگاه فننما حضور داشت، درباره ارزیابی خود از این رویداد توضیح داد: در مقایسه با دورههای قبل، شرکتهای حاضر در این نمایشگاه از اعتبار و سطح کیفی بالاتری برخوردارند و از نظر طراحی و زیباییشناسی نیز پیشرفتهایی داشتهایم، اما به نظر میرسد در زمینه تبلیغات و اطلاعرسانی ضعف وجود دارد.
مدیرعامل این شرکت دانشبنیان در پایان خاطرنشان کرد: در نمایشگاه هوش مصنوعی که پیشتر برگزار شد، با وجود امکانات کمتر، حضور پررنگتر و مؤثرتری از فعالان و مدیران حوزه مشاهده میشد. امیدواریم در دورههای بعد، با تمرکز بیشتر بر اطلاعرسانی و تبلیغات، بتوانیم شاهد حضور گستردهتر علاقهمندان و متخصصان این عرصه باشیم.
انتهای پیام
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه