توسعه استانداردسازی خدمات زائر و محصولات دانشبنیان از برنامههای اصلی خراسان رضوی است
اقتصاد ایران: ایسنا/خراسان رضوی رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با تأکید بر اهمیت ارتقای کیفیت خدمات و محصولات استان گفت: یکی از برنامههای اصلی ما ایجاد نشان استاندارد خدمات زائر و استانداردسازی محصولات دانشبنیان است تا علاوه بر بهبود خدمات به زائران، تولید و صادرات محصولات فناورانه استان نیز تقویت شود.
فرزانه انصاری، امروز هشتم آبان ماه در حاشیه مراسم تجلیل از واحدهای نمونه استاندارد خراسان رضوی در جمع خبرنگاران با اشاره به نشان استاندارد خدمات زائر اظهار کرد: یکی از پیشنهادات مطرح شده در این جلسه، ایجاد نشان استاندارد خدمات زائر بود که هدف آن بهبود کیفیت خدمات ارائهشده به زائران در اماکن مذهبی و حرمهای مقدس است. انشاءالله این برنامه را پیگیری خواهیم کرد و به مرحله اجرا خواهیم رساند.
وی درباره استانداردسازی محصولات دانشبنیان توضیح داد: در راستای کمک به تولید و صادرات محصولات دانشبنیان و فناور، برنامههایی را پیشنهاد دادیم. آموزشهای مرتبط در استان نیز در دستور کار قرار دارد تا استانداردسازی در این حوزه توسعه یافته و واحدهای تولیدی توانمند شوند.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه افزود: یکی دیگر از برنامههای مهم استان، تمرکز بر توسعه صادرات است. برنامههای تصویری و راهکارهایی در زمینه واردات مواد اولیه تدوین شده تا مشکلات صنایع کاهش یابد و فرآیندها تسهیل شود. در این راستا، نقشه استاندارد استان تهیه میشود که تمام ظرفیتهای موجود استان، از بخش خصوصی و همکاران استاندارد، برای تعیین معیارها و بهبود کیفیت محصولات بهرهمند خواهند شد.
وی درباره ارزیابی واحدهای تولیدی، بیان کرد: واحدهای تولیدی با توجه به فاکتورهای مختلف از جمله کیفیت خدمات، میزان عدم انطباق، مدت زمان تولید و سایر شاخصها ارزیابی میشوند. این معیارها هر ساله در مراسم ارزشمندی انتخاب و تندیسهایی به برگزیدگان اهدا میشود. واحدها بازرسی و نمونهبرداری شده و محصولاتشان در آزمایشگاههای ما آزمون میشوند. در صورتی که ضوابط استاندارد رعایت شود، واحدها میتوانند گواهیهای مربوطه را دریافت کنند.
انصاری تصریح کرد: این فرآیند چالش جدی ندارد و هدف اصلی، ارتقاء مستمر کیفیت محصولات و خدمات است. واحدهای تولیدی باید خود را ارتقا دهند و کیفیت فرآوردههای تولیدی را بهبود ببخشند.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران خاطرنشان کرد: تمرکز سازمان بر توسعه استانداردسازی و ارتقای کیفیت خدمات و تولیدات، هم به بهبود تجربه زائران و مصرفکنندگان کمک میکند و هم ظرفیتهای صادراتی استان را افزایش میدهد. استانداردسازی، کلید ارتقای بهرهوری، اعتماد عمومی و رشد اقتصادی استان است و ما تمام تلاش خود را برای تحقق این اهداف بهکار خواهیم گرفت.
انتهای پیام
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه