تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x4235474
شناسه : 4235474
تاریخ :
وقتی قطعات خودروهای ارزان‌قیمت در دل لوکس‌ترین‌ها می‌تپد اقتصاد ایران: شاید باورکردنی نباشد اما بسیاری از قطعات ظاهری گران‌قیمت‌ترین ابرخودروهای جهان، مستقیماً از خودروهای ارزان‌قیمت بازار تامین شده‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

عصرایران: شاید باورکردنی نباشد اما بسیاری از قطعات ظاهری گران‌قیمت‌ترین ابرخودروهای جهان، مستقیماً از خودروهای ارزان‌قیمت بازار تامین شده‌اند. این استراتژی هوشمندانه به شرکت‌های کوچک اجازه می‌دهد تا تمام تمرکز خود را بر قدرت پیشرانه و عملکرد فنی خودرو بگذارند.

در دنیای شگفت‌انگیز طراحی خودرو، همیشه همه‌چیز از صفر ساخته نمی‌شود؛ حتی اگر پای برندهای میلیون دلاری در میان باشد. بررسی‌های اخیر در دنیای خودرو نشان می‌دهد که بسیاری از ابرخودروهای مشهور تاریخ، از قطعات مشترکی با خودروهای اقتصادی و تیراژ بالا استفاده کرده‌اند تا هزینه‌های تحقیق و توسعه خود را کاهش دهند.

به عنوان مثال، ابرخودروی پاگانی زوندا از چراغ‌های عقب تراکتور و اتوبوس استفاده کرده است، یا لامبورگینی دیابلو که چراغ‌های جلوی خود را از نیسان ۳۰۰ZX قرض گرفته بود. در تصاویر جدید منتشر شده، شاهد هستیم که ابرخودرویی همچون کونیگزگ CCXR از همان چراغ‌های راهنمای عقب بهره می‌برد که در مزدا RX7 به کار رفته است.

همچنین، استفاده از آینه‌های جانبی مشترک بین داج وایپر و میتسوبیشی ۳۰۰۰GT، یا چراغ‌های عقب مشترک اوپل تیگرا در کالاوی C12، از دیگر موارد جذابی است که نشان می‌دهد مهندسی هوشمندانه لزوماً به معنای ساخت قطعات اختصاصی گران‌قیمت نیست.

2

3

4

5

6

7

8

9

10