تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x4224805
شناسه : 4224805
تاریخ :
تقدیر از برترین اخبار تعلیم و تربیت در جایزه معلم اقتصاد ایران: در چهارمین دوره جایزه معلم از اخبار برگزیده و بهترین خبر در عرصه تعلیم و تربیت تقدیر خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، فراخوان رسمی «جایزه معلم» برای بهترین خبر تعلیم‌وتربیت در سال ۱۴۰۴ منتشر شد.

دبیرخانه «جایزه معلم» با صدور اطلاعیه‌ای، فراخوان جدید این رویداد رسانه‌ای را با هدف پاسداشت تلاش‌های خبرنگاران و فعالان عرصه اطلاع‌رسانی در حوزه تعلیم‌وتربیت کشور منتشر کرد. این جایزه، که به‌صورت سالانه و با مشارکت نهادهای فرهنگی و صاحب‌نظران این حوزه برگزار می‌شود، از مهم‌ترین رویدادهای ملی در تقدیر از آثار خبری مرتبط با نظام آموزش‌وپرورش به شمار می‌رود.

مخاطبان و شرایط شرکت

بر اساس این فراخوان، تمامی خبرنگاران، روزنامه‌نگاران، فعالان رسانه‌های مکتوب، دیجیتال، صوتی و تصویری و نیز صاحبان قلم که در حوزه خبر و گزارش‌های تعلیم‌وتربیت فعالیت دارند، امکان مشارکت در این دوره را خواهند داشت.

مطابق شیوه‌نامه اعلام‌شده، آثاری که در فاصله زمانی از ابتدای بهمن ۱۴۰۳ تا ۳۰ آذر ۱۴۰۴ در یکی از رسانه‌های عمومی و گروهی کشور منتشر شده باشند، می‌توانند در این رقابت شرکت کنند. آثار ارسالی می‌بایست در قالب‌های خبری متعارف از جمله خبر، گزارش، مصاحبه، گفت‌وگو و یادداشت تهیه شده باشد. محدودیتی نیز برای تعداد آثار ارائه‌شده وجود ندارد.

محورهای ارزیابی آثار

دبیرخانه جایزه اعلام کرد که آثار دریافتی در سه محور اصلی زیر مورد بررسی و داوری قرار خواهند گرفت:

۱. بررسی مسائل نظام تعلیم‌وتربیت با رویکرد ارائه راه‌حل

۲. اطلاع‌رسانی رویدادها و اخبار امیدآفرین مرتبط با نظام تعلیم‌وتربیت

۳. معرفی فعالیت‌های خلاقانه و تجربه‌های موفق نقش‌آفرینان آموزشی

مهلت ارسال آثار و نحوه ثبت‌نام

مهلت ارسال آثار تا ۳۰ آذر ۱۴۰۴ تعیین شده است. علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات تکمیلی و ارسال آثار خود به پایگاه اینترنتی جایزه به نشانی:

https://B2n.ir/ReporterMP مراجعه کنند.

هدف و رویکرد برگزاری

بر اساس اعلام دبیرخانه، «جایزه معلم» در نظر دارد ضمن حمایت از جریان حرفه‌ای اطلاع‌رسانی در حوزه آموزش‌وپرورش، زمینه معرفی، تقویت و تجلیل از آثاری را فراهم آورد که با نگاه تخصصی، امیدآفرین و مسئله‌محور به موضوع تعلیم‌وتربیت پرداخته‌اند.