تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x4220335
شناسه : 4220335
تاریخ :
منتقد و پژوهشگر سینما: ایسنا باید صدای حقیقت و صداقت در دنیای رسانه‌ای ایران باشد اقتصاد ایران: ایسنا/اصفهان منتقد و پژوهشگر سینما با تأکید بر اینکه ایسنا باید همچنان صدای حقیقت و صداقت در فضای رسانه‌ای کشور باشد، نوآوری در شیوه ارائه محتوا و تطبیق با قالب‌های روز شبکه‌های اجتماعی را راهی ضروری برای حفظ و افزایش مخاطبان این خبرگزاری دانست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمد بزرگ در گفت‌وگو با ایسنا به مناسبت سالروز ۲۶ سالگی تأسیس ایسنا اظهار کرد: در ابتدا باید به این نکته اشاره کنم که آشنایی من با ایسنا به‌واسطه همکاری در سرویس فرهنگی و هنری و فعالیت‌های پژوهشی در این رسانه بوده و همین امر باعث شده است که از نزدیک با فضای کاری ایسنا آشنا شوم. ایسنا همیشه با رویکردی دقیق و متعهدانه به صداقت در گفتار و رویکرد دانشگاهی‌اش شناخته می‌شود، اما در دوران حاضر، رسانه‌ها با چالش‌های جدیدی روبه‌رو هستند که نیازمند بازنگری و نوآوری در ارائه محتوا هستند.

وی افزود: یکی از این چالش‌ها، چگونگی مواجهه با حجم زیاد اخبار و اطلاعات در فضای مجازی است. به‌ویژه با رواج ریلزها، پیام‌ها و سرعت انتشار اخبار، نکته اصلی این است که چگونه ایسنا می‌تواند فضای خود را در قالب‌های جدید و متناسب با فضای مجازی به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام به‌روز و خلاقانه کند. در این راستا، پیشنهاد من این است که خبرگزاری‌ها، به‌ویژه ایسنا، علاوه بر انتشار اخبار، بتوانند در فرمت‌های جدید و متناسب با نیاز مخاطب امروز، تولید محتوا کنند. به طور مثال، اخبار سایت باید در قالب‌های متفاوت و به‌روزتری در صفحات اجتماعی مانند اینستاگرام ارائه شود؛ به‌گونه‌ای که این محتواها با نوع بیان و ساختار خاص هر پلتفرم تطابق داشته باشند.

این پژوهشگر سینما بیان کرد: خبرگزاری‌ها می‌توانند با استفاده از فضاهای تحلیلی و گفتمانی به تولید محتوای جذاب‌تری بپردازند. به‌ عنوان‌ مثال، دعوت از مهمان‌های مختلف و برجسته برای تحلیل اخبار و موضوعات روز، می‌تواند مخاطبان بیشتری جذب کند و فضایی تعاملی و پرسشگرانه ایجاد کند.

بزرگ خاطرنشان کرد: نکته دیگر اهمیت بازخوردگیری از جامعه مخاطب است که آیا دانشجویان دانشگاه‌ها و گروه‌های مختلف اجتماعی ایسنا را به‌عنوان یک مرجع خبری می‌پذیرند یا خیر، باید موردتوجه ویژه قرار گیرد. این امر نه‌تنها بر کیفیت محتوای رسانه تأثیر می‌گذارد، بلکه نشان‌دهنده تعامل رسانه با جامعه هدف خود است.

وی تأکید کرد: بااین‌وجود، می‌توان اذعان داشت که یکی از چالش‌های امروز رسانه‌ها، سرعت انتشار اخبار و محتوای فوری است. در این دوران، رسانه‌ها باید به طور هم‌زمان سرعت عمل و دقت در انتشار اخبار را مدیریت کنند تا بتوانند مخاطبان خود را حفظ کنند. به‌ویژه ایسنا می‌تواند با به‌کارگیری مدل‌های مختلف از تولید محتوا، به دنبال یافتن بهترین راهکارهای مناسب برای جذب و حفظ مخاطب باشد.

این منتقد و پژوهشگر سینما در پایان خاطرنشان کرد: توجه به نوآوری در تولید محتوا و استفاده از روش‌های جدید در جذب مخاطب می‌تواند تاثیر زیادی بر ارتقا جایگاه ایسنا در فضای خبری و رسانه‌ای داشته باشد. این پیشنهادها براساس نیازهای امروز رسانه‌ها و تحولات فضای مجازی ارائه شده است و به‌طورقطع، بازخوردهای مفید از مخاطبان، می‌تواند به بهبود و پیشرفت این روند کمک کند.

انتهای پیام