نوبتگیری ۵ هزار و ۸۳۷ نوآموز قمی برای سنجش سلامت/ خانوادهها تا دی فرصت دارند
اقتصاد ایران: ایسنا/قم رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم از نوبتگیری ۵ هزار و ۸۳۷ نوآموز برای سنجش سلامت خبر داد و گفت: مهلت نهایی نوبتگیری برای سنجش سلامت نوآموزان تا پایان دی سال جاری است.
ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
اصغر محمودی، در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی از مهر سال جاری آغاز شد، گفت: همه نوآموزان باید برای ورود به دوره پیشدبستانی و دبستان در این برنامه شرکت کنند، این سنجش یکی از مهمترین مراحل آغاز آموزش رسمی کودکان است تا با شناسایی دقیق توانمندیها، آمادگیهای یادگیری و سلامت جسمانی، بهترین مسیر تحصیلی برای آنها فراهم شود.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی قم ذز ادامه گفت: والدین دانش آموزان متولد ۱۳۹۸/۰۷/۰۲ تا ۱۴۰۰/۰۷/۰۱ میتوانند با مراجعه به سایت my.medu.ir درگاه پنجره واحد خدمات یکپارچه الکترونیک وزارت آموزش و سامانه یکپارچه رشد و تربیت(سامانه سیرت) www.sirat۲.csdeo.ir نسبت به نوبتگیری سنجش بدو ورود به دبستان و پیشدبستانی اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه والدین پیش از مراجعه حضوری، به پایگاههای سنجش حتما باید در سامانه نوبت خود را ثبت کنند، تصریح کرد: اصل شناسنامه دانشآموز و والدین، یک قطعه عکس ۴×۳، کارت واکسیناسیون و برگه نوبتگیری در سامانه از مدارک موردنیاز هنگام مراجعه است، این مدارک برای انجام کامل و دقیق فرآیند سنجش ضروری است.
محمودی با بیان اینکه مهلت نهایی نوبتگیری پایان دی سال جاری است، گفت: از والدین تقاضا داریم با توجه به اینکه تکمیل سنجش در موعد مقرر، شرط اصلی ثبتنام قطعی در مدرسه است، هر چه سریع تر نسبت به نوبتگیری اقدام کنند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی قم با اشاره به اینکه تاکنون ۵ هزار و ۸۳۷ نفر برای سنجش نوبت گیری کردهاند، گفت: در استان قم ۹ مرکز جامع سنجش؛ شامل ۷ مرکز در قم، یک مرکز جامع سنجش در جعفریه و یک مرکز جامع سنجش در کهک داریم.
محمودی یادآور شد: مهمترین مزیت مراکز جامع سنجش تشخیص زودهنگام برخی مشکلات فرزندان و ارائه خدمات گفتار درمانی، کار درمانی و اختلالات یادگیری به صورت رایگان برای دانشآموزان است.
وی با بیان اینکه فرآیند سنجش از تابستان به طول سال تحصیلی موکول شد تا فرصت کافی برای مداخله باشد، تاکید کرد: حدود ٢۵ درصد از دانشآموزان هر کلاس دچار آسیب هستند، قطعاً این افراد در طول دوران تحصیل مسائل فراوانی را برای خود، خانواده و معلم مدرسه ایجاد میکنند و ما بنا داریم که با مداخله به هنگام این مشکلات را به حداقل رسانیم.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی قم اضافه کرد: در گذشته در مراکز اختلالات یادگیری فقط تعیین سطح انجام میشد اما اکنون با استفاده از ابزار تعیین شده میتوانیم آسیب کودکان را پیشبینی و درمان کنیم، لذا میتوان پیشبینی کرد که آیا این کودک در آینده به طور مثال در خواندن ریاضی، دیکته، مهارتهای حرکتی و رفتاری دچار چه مشکلی خواهد شد و قبل از ورود به مدرسه همه موانع آموزشی را برطرف یا به حداقل رسانیم.
انتهای پیام