روابط عمومیها و رسانههادر اعتمادسازی و توسعه اقتصادی نقش حیاتی دارند
اقتصاد ایران: زنجان- معاون امور رسانهای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بر نقش حیاتی روابط عمومیها و رسانهها در اعتمادسازی اجتماعی و توسعه اقتصادی تأکید کرد.
ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا نوروزپور، ظهر چهارشنبه در نشست سالانه روابط عمومیهای اتاق بازرگانی سراسر کشور در زنجان با بیان اینکه بزرگنمایی اخبار منفی و ناامیدکننده باعث تزلزل روان جامعه میشود، خاطرنشان کرد: این نوع خبررسانی نه تنها روان افراد را فرسوده میکند، بلکه ما را از رسیدن به اهداف کلان کشور باز میدارد.
معاون امور رسانهای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه وابط عمومیها و خبرگزاریها باید از تمرکز صرف بر مناسک و مراسم عبور کنند و به جای آن وارد ساحت مسئلهمحوری شوند، افزود: ساحت مسئلهمحوری نیازمند اشراف اطلاعاتی و درک صحیح پیچیدگیهای روزافزون جامعه و اقتصاد است.
وی افزود: رسانهها و روابط عمومیها علاوه بر اطلاعرسانی صحیح، باید در حل مسائل موجود کشور، حتی در حد مسائل کوچک، نقش ایفا کنند.
نوروزپور بر اهمیت اقتصاد به عنوان اصلیترین و بزرگترین چالش کشور تأکید و گفت: حل مشکلات اقتصادی، بسیاری از چالشهای کشور را برطرف خواهد کرد و همه مسئولان، اقتصاد را مهمترین موضوع کشور میدانند.
وی با اشاره به نقش اتاقهای بازرگانی و رسانهها در اصلاح تصویر سرمایه و سرمایهگذاری، تصریح کرد: مدتهاست سرمایه، ثروت و سرمایهگذاری تحت بمباران اندیشههای نادرست و بدنامی قرار گرفته است و جایگاه سرمایهداران و کارآفرینان هنوز در شعر، ادبیات و سینما آنگونه که شایسته است، منعکس نشده است.
معاون امور رسانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: سرمایهداران و کارآفرینان باید به عنوان قهرمانان جامعه معرفی شوند و سرمایهگذاری نیز از موضوعی دستنیافتنی به موضوعی قابل دسترسی تبدیل شود تا همه مردم با راههای ثروتآفرینی آشنا شوند.
وی افزود که کسبوکارهای کوچک و محلی نیز میتوانند نقش مهمی در تولید ثروت داشته باشند و سرمایهگذاری محدود به شرکتها و کارخانجات بزرگ نیست.
نوروزپور تأکید کرد: اعتمادسازی رکن رکین توسعه اقتصادی است و بدون امنیت روانی، جامعه قادر به برنامهریزی برای آینده و پیشبینی مسیر توسعه خود نخواهد بود.