ضرورت رفع محدودیتها و توسعه فضاهای آموزشی سیستان و بلوچستان
اقتصاد ایران: ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون سیاسیـاجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بر لزوم برنامهریزی دقیق و منسجم برای ارتقای وضعیت آموزشی استان تأکید کرد.
ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
علیرضا شهرکی دوشنبه 10 آذر در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با تشریح اولویتهای حوزه آموزش و پرورش، گفت: جذب دانشآموز، ساماندهی فارغالتحصیلان، توسعه فضاهای آموزشی، رفع چالشهای زیرساختی بهویژه در بخش برق و تعیین تکلیف پروژههای نیمهتمام، باید در صدر برنامهریزیها قرار گیرد.
معاون استاندار همچنین خواستار ارائه گزارش شفاف دستگاههای متولی درباره آخرین وضعیت شبکه برق مدارس شد و افزود: در بخش حملونقل دانشآموزی، شهرداریها، شوراها و دستگاههای خدماترسان باید با رویکردی جدی، اصلاح ناوگان و تکمیل پروندههای آماری را دنبال کنند.
وی با اشاره به مشکلات مربوط به اراضی آموزشی و تأخیر برخی دستگاهها در اجرای تفاهمنامهها، تصریح کرد: بارگذاری مصوبات در سامانههای قانونی و پیگیری تعهدات باید با سرعت بیشتری انجام شود تا روند توسعه آموزشی با اختلال مواجه نشود.
شهرکی همچنین بر نقشآفرینی شرکتهای بزرگ در اجرای مسئولیتهای اجتماعی تأکید کرد و گفت: پیگیریهای لازم برای ورود این شرکتها به حمایت از زیرساختهای آموزشی ادامه دارد.
وی با اشاره به موضوعات در دستور کار جلسات آینده، اظهار کرد: بررسی تراکم دانشآموزی، توسعه فضاهای کارآموزی و ساماندهی فارغالتحصیلان از محورهای اصلی نشستهای آتی خواهد بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست با قدردانی از حمایتهای استاندار در حوزه اعتبارات اظهار کرد: رشد قابل توجه اعتبارات استانی و بهبود روند تخصیصها، زمینهساز چشماندازی روشن برای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان شده است. بخشی از مسائل مربوط به ایابوذهاب دانشآموزان روستایی و مناطق حاشیهای نیز با همکاری استانداری و وزارتخانه ساماندهی شده است.
رسول صفرزایی با اشاره به دستاوردهای آموزش و پرورش در مدت کوتاه آغاز سال تحصیلی افزود: جمع قابل توجهی از دانشآموزان و فرهنگیان استان توانستهاند در عرصههای جهانی، ملی و منطقهای رتبههای ممتاز کسب کنند. از موفقیتهای بینالمللی در کنفرانسهای علمی تا مدالهای المپیادها و برتری در جشنوارههای فرهنگی و هنری، این دستاوردها نشاندهنده ظرفیت بالای دانشآموزان و تلاش هدفمند فرهنگیان استان است.
مدیرکل آموزش و پرورش همچنین به موضوع بازماندگان از تحصیل و اتباع اشاره کرد و گفت: ثبتنام گسترده دانشآموزان ایرانی فاقد شناسنامه در مدارس استان، بیانگر عزم جدی مجموعه آموزش و پرورش برای تحقق پوشش حداکثری و عدالت آموزشی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، ضرورت توجه به دانشآموزان استثنایی در مناطق صعبالعبور را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: راهاندازی کلاسهای ویژه در مناطقی که شمار دانشآموزان استثنایی به حد نصاب رسیده و تأمین نیروهای متخصص و امکانات آموزشی و اجرای طرح تلفیقی برای دانش آموزانی که به حد نصاب یک کلاس نمی رسند را از برنامههای مهم در دست اجرا بیان کردند.