تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x4205427
شناسه : 4205427
تاریخ :
پیش‌دبستانی در خوزستان باید رایگان شود/ نیمی از نوآموزان خوزستانی دوزبانه‌اند اقتصاد ایران: ایسنا/خوزستان مدیرکل آموزش ‌و پرورش خوزستان با تاکید بر اینکه پیش دبستانی باید در استان خوزستان رایگان شود، گفت: حدود نیمی از نوآموزان خوزستان دوزبانه هستند و به دلیل هزینه‌های پیش دبستانی خواستار رایگان شدن آن در استان هستیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ناصر علی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: آموزش و پرورش در استان خوزستان باید ویژه دیده شود تا شاخص‌های تعلیم و تربیت ارتقا یاید. برای افزایش کیفیت‌بخشی به آموزش باید محتوای خود را ارتقا دهیم. 

وی با بیان اینکه هر استان باید با توجه به شرایط خاص خود سنجیده شود، افزود: خوزستان سال‌ها درگیر جنگ تحمیلی بوده است؛ جنگ توسعه‌نیافتگی و خرابی زیرساخت‌ها را به همراه می‌آورد در حالی که استان‌های دیگر به طور مستقیم درگیر مساله جنگ تحمیلی نبودند. از سویی دیگر خوزستان، مرزی است و استان‌های مرزی مشکلات خاص خود را دارند و در این باره نباید شهرستان‌های استان را با یکدیگر مقایسه کرد.

مدیرکل آموزش ‌و پرورش خوزستان گفت: یکی از مطالبات جدی ما اختصاص مسئولیت‌های اجتماعی است؛ ساختن مدرسه و تجهیز آن به میز و نیمکت ضروری است اما در کنار آن باید به مسائل آموزشی نیز توجه ویژه داشت.

وی با تاکید بر اینکه پیش دبستانی باید در استان خوزستان رایگان شود، تصریح کرد: حدود نیمی از نوآموزان ما در استان خوزستان دوزبانه هستند و به دلیل هزینه‌های پیش دبستانی خواستار رایگان شدن آن در استان هستیم.

علی‌فر گفت: اولیای دانش‌آموزان شرکای راهبردی ما در آموزش و پرورش هستند و باید آن‌ها را با خود همراه کنیم. حضور اولیا در کنار مربیان مدرسه یکی از عوامل کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی ادامه داد: برای نخستین بار کارنامه آموزشی عملکرد نواحی و مناطق چهل‌گانه استان خوزستان تهیه و از طریق اداره روابط عمومی منتشر شد. در این کارنامه‌ها عملکرد هر ناحیه و منطقه با سال‌های پیش همان منطقه مقایسه می‌شود زیرا معتقدیم مقایسه دو شهرستان با یکدیگر به لحاظ تفاوت بافت فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی درست نیست.

مدیرکل آموزش ‌و پرورش خوزستان گفت: از مدیران مدارس نیز انتظار داریم که هر مدرسه را با توجه به شرایط خود آن مدرسه مقایسه کند در گام نخست عملکرد مدرسه در سال‌های پیش را بررسی و سپس به دنبال راهکارهایی برای ارتقای شاخص‌های کارآیی درونی باشد.

وی با تاکید بر ایجاد مدارس تراز گفت: مدرسه تراز پنج رکن دارد؛ باید در گام نخست مدیران مدارس وضع موجود را بررسی کنند و سپس شاخص‌هایی مانند نرخ جذب پوشش تحصیلی و بازماندگی از تحصیل مشخص شود. از مدیران مدارس می‌خواهیم که شخصا پیگیر دانش‌آموزانی که غیبت‌های طولانی دارند باشند.

علی‌فر بیان کرد: برای سال تحصیلی جدید ۱۲ مدرسه ضمیمه متوسطه اول در دورترین نقاط استان ساخته‌ایم تا دانش‌آموزان دختر آن نقاط از تحصیل بازنمانند. 

انتهای پیام