تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x4200580
شناسه : 4200580
تاریخ :
سرویس‌های جدید اتوبوس به فاز ۸ شهر جدید پردیس اضافه می‌شود اقتصاد ایران: ایسنا/تهران کمبود سرویس‌های حمل‌ونقل که به یکی از دغدغه‌های اهالی فاز ۸ پردیس تبدیل شده بود، با تحقق وعده مسئولان و افزودن دو سرویس جدید اتوبوس وارد فاز تازه‌ای از ساماندهی شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش ایسنا، شهر جدید پردیس که حدود سال ۱۳۶۷ پایه‌گذاری شده و اکنون، شامل فازهای ۱، ۲، ۳، ۴، ۵، ۸، ۹ و ۱۱ است و با وجود ساخت مسکن مهر و ملک‌های شخصی، جمعیت آن طی سه دهه رشد چشمگیری داشته، و از ۷۴ هزار نفر در سال ۱۳۹۵، به بیش از ۴۰۰ هزار نفر طبق آمارهای غیر رسمی رسیده؛ شهری در حال توسعه با ترکیبی از اقشار مختلف جامعه، از جمله شهروندان ایرانی و جمعیتی از اتباع خارجی محسوب می‌شود.

ایسنا در چند روز گذشته گزارشی درباره مشکلات حمل و نقل عمومی و گلایه های ساکنان پردیس نوشت که مشکلات اهالی فاز ۸ بیش از بقیه فازها بود. موضوعی که در گزارش‌ها و مصاحبه‌های قبلی نیز مطرح شده بود و برخی رانندگان از مشکلات مربوط به توقف در ایستگاه فرهنگسرا و ضعف انسجام در مسافرگیری سخن گفته بودند.

در پی این اعتراضات مردمی و جلسات رسمی، مسئولان حمل‌ونقل پردیس وعده دادند که برای رفع مشکلات موجود، سرویس‌های جدیدی به برنامه حرکت اتوبوس‌ها اضافه خواهد شد؛ وعده‌ای که اکنون به مرحله اجرا رسیده است.

بر اساس اطلاعیه سازمان حمل و نقل پردیس، از روز سه‌شنبه ۱۴۰۴/۰۹/۰۴، دو سرویس جدید در ساعات ۰۸:۳۰ و ۱۰:۰۰ صبح به ناوگان حمل‌ونقل عمومی فاز ۸ افزوده می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: این اقدام با هدف بهبود دسترسی شهروندان، کاهش ازدحام و پاسخ‌گویی به نیازهای جمعیت در حال رشد این فاز صورت گرفته است.

علاوه بر این، مجموعه‌ای از اقدامات تکمیلی برای ارتقای کیفیت خدمات نیز در دستور کار قرار گرفته که شامل موارد زیر است:

۱-رسیدگی فوری به تعمیر، سرویس و نظافت اتوبوس‌های فرسوده

۲-توقف اتوبوس در ایستگاه فرهنگسرا بدون نیاز به حدنصاب مسافر

۳-لغو پرداخت کرایه صندلی‌های خالی

۴-پایبندی دقیق رانندگان به زمان‌بندی صبحگاهی

۵-رعایت احترام متقابل میان رانندگان و مسافران

۶-تسریع در روند تکمیل پایانه حمل‌ونقل عمومی فاز ۸.

به گزارش ایسنا، با این اقدام، یکی از درخواست‌های ساکنان فاز ۸ که در گزارش‌های قبلی مطرح شده بود، تحقق یافته و نخستین گام در مسیر بهبود سرویس‌دهی برداشته شده است.

انتهای پیام