کاظمی: کوچکشماری مسائل آموزش و پرورش عامل اصلی چالشهای امروز است
اقتصاد ایران: یزد- وزیر آموزش و پرورش، با تأکید بر لزوم اجرای تحولات اساسی و بنیادین در ساختار نظام آموزشی کشور، کمتوجهی به این حوزه را ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی دانست.
ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کاظمی عصر پنجشنبه در شورای آموزش و پرورش استان یزد که با حضور استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از دستاوردهای استان یزد، موفقیتهای چشمگیر این استان را مرهون تلاش کار تیمی مشترک میان معلمان، نمایندگان و مدیران استانی دانست و اظهار داشت: دوست داشتم از مناطق محرومتر استان نیز بازدید میدانی میداشتم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت راهبردی آموزش و پرورش در آینده کشور، تصریح کرد: ایجاد تحول بنیادین و اساسی در آموزش و پرورش یک ضرورت قطعی و نیاز مبرم است و باید اقدامات لازم در این راستا به صورت جدی انجام پذیرد.
وی با اذعان به پیچیدگی مسیر پیش رو، این تحول را نیازمند رویکردی سیستمی دانست و عنوان کرد: نظام مسائل آموزش و پرورش در دو سطح کوتاهمدت و بلندمدت طراحی شده است و این تغییرات باید مانند تعمیر قطاری باشد که در حال حرکت است؛ نیازمند دقت و پیوستگی است.
کاظمی با اشاره به آسیبهای ناشی از غفلت در این حوزه گفت: کمتوجهی و غفلت به نظام آموزش و پرورش عامل بسیاری از مشکلات و چالشهای کنونی جامعه ماست.
وی خاطرنشان کرد: موفقیتهای نیز به دنبال توجهات مقطعی به این حوزه بوده است. همه باید بدانند که کوچک انگاری مسائل آموزش و پرورش، بستر بسیاری از نارساییهاست.
وزیر آموزش و پرورش با تشریح رویکرد جدید، بیان کرد: تحول مدنظر ما، چرخش از یک نظام صرفاً آموزشی به یک نظام تربیتی است؛ تغییر صرف برنامه درسی هفت سال زمانبر است.
وی همچنین به وضعیت نیروهای مرتبط با آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: نیروهای طرح امین و نهضت سوادآموزی که عملاً خارج از ساختار رسمی فعالیت داشتند و طی تفاهمنامهای با حوزههای علمیه همکاری میکردند، امروز متقاضی استخدام هستند. نیروهای خرید خدمات نیز به همین منوال هستند که تلاش میکنیم با روشهای مختلف، دغدغههای آنها را پیگیری و ساماندهی کنیم.