تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x4146259
شناسه : 4146259
تاریخ :
ارائه گزارش عدم پاسخ دستگاه‌های دولتی به مردم در هیئت دولت اقتصاد ایران: رئیس مرکز فوریت‌های اداری سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه تلفن گویا تقریباً در ۹۰ تا ۹۵ درصد دستگاه‌ها قطع است،گفت: در حال تدوین گزارشی برای ارائه به هیئت دولت هستیم؛ چرا که این نحوه پاسخگویی ضعف است، و باید حل شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

داودی رئیس مرکز فوریت‌های اداری سازمان اداری و استخدامی کشور، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به سوالی در مورد چگونگی شفاف‌سازی فرآیندهای اداری در مراجعه به دستگا‌ه‌های اداری کشور گفت: چیزی که واقعاً اینجا نیاز داریم، SLA انجام کار(تعهدات بین ارائه‌دهنده و گیرنده خدمات) است که تا الان مشخص نشده است. ما در حال آغاز این مسیر هستیم.

به طور مثال نمونه‌ای در حوزه خدمات عرض می‌کنم: یک شناسنامه می‌خواهد صادر شود. به عنوان نمونه ثبت‌احوال به من می‌گوید که فرایند صدور یک شناسنامه، مثلاً سه روزه یا چهار روزه است.

وی با اشاره به کارکردهای SLA در پیگیری مطالبات مردمی گفت: اگر شهروند یک روز قبل یا مثلاً دو روز مانده به پایان این بازه زمانی، با سامانه فواد 128 تماس بگیرد، به فرد پاسخ می‌دهیم که شما مثلاً یک روز زودتر تماس گرفته‌اید؛ اگر سه روز یا چهار روز تعیین شده گذشت و خدمت مناسب را دریافت نکردید سپس اطلاع بدهید. این فرآیند را ما قطعاً خواهیم داشت و باید چنین مسیری را ایجاد کنیم.

ایجاد نارضایتی به دلایل ساده در نظام اداری کشور/ مسیر ارائه خدمات مبهم است

رئیس مرکز فوریت‌های اداری سازمان اداری و استخدامی کشور تاکید براینکه وزارت ارشاد و بیمه سلامت آمده‌اند و این کار را انجام داده‌اند، گفت: به طور مثال آمده‌اند و مشخص کردند که اگر یک شهروند یک خدمت را می‌خواهد، باید به چه کسی مراجعه کند، شماره تلفن او چیست و اگر او نبود جانشینش کیست.

این کار، بسیاری از بار شکایت نظام اداری کشور را کم می‌کند. نظام اداری، مردم را سردرگم می‌کند؛ بی‌تعارف، مبهم است و مردم به دلیل موارد کوچک ناراضی می‌شوند. مدیریت نکردن این موارد، نارضایتی ایجاد می‌کند.

اکنون حرف مردم را می‌شنویم و جواب درست را می‌دهیم. برهمین اساس  نیز فکر می‌کنیم اگر همین کار را به درستی انجام دهیم، فواد در آینده تأثیرگذار خواهد بود.

ارائه گزارش عدم پاسخ دستگاه‌های دولتی به هیئت دولت/ این ضعف باید برطرف شود

وی در پاسخ به سوالی در مورد عدم پاسخ دستگاه‌ها به تلفن‌هایشان با وجود اینکه ابزاری برای شفاف‌سازی نحوه و زمان مراجعه است، گفت: اعتراف می‌کنم که تلفن‌های گویای ما کار نمی‌کند. خود ما دو روز از است تماس می‌گیریم و پاسخی دریافت نمی‌کنیم.

برهمین اساس نیز در حال تدوین گزارشی برای ارائه به هیئت دولت هستیم. تلفن گویا تقریباً در 90 تا 95 درصد دستگاه‌ها قطع است؛ یعنی با تلفن به جایی نمی‌رسید و این ضعف است، و باید حل شود.

انتهای پیام/