ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، تسلا در آوریل وارد عربستان سعودی شد و سایبرتراک و «مدل وای» (Model Y) بهروز شده را در رویدادی در ریاض رونمایی کرد. این شرکت اعلام کرد: با سفارش آنلاین، نمایشگاههای موقت، ایستگاههای سوپرشارژر و مراکز خدمات، فروش منطقهای را افزایش خواهد داد.
این رونمایی در عربستان سعودی، پس از اختلاف میان «ایلان ماسک» و صندوق سرمایهگذاری مستقل عربستان که از طرح تامین مالی او در سال 2018 برای خصوصیسازی تسلا عقبنشینی کرده بود، یک آشتی نمادین را رقم زد.
تسلا برای اولین بار در سال 2017 با عرضه در امارات متحده عربی وارد خاورمیانه شد و اکنون به عنوان بخشی از اولین موج فروش سایبرتراک در خارج از آمریکای شمالی، وارد قطر شده است.
این شرکت در گزارشهای تحویل سه ماهه، فروش مدل سایبرتراک را بر اساس مناطق مختلف اعلام نمیکند. با این حال، یک فراخوان در آمریکا در مارس نشان داد که 46 هزار و 96 سایبرتراک در فاصله نوامبر 2023 تا اوایل سال میلادی جاری تولید شدهاند.
تسلا همچنین با رقابت منطقهای شدیدی از سوی خودروسازان چینی بیوایدی و زیکر و همچنین رقیب آمریکایی خود، لوسید که توسط صندوق سرمایهگذاری عمومی عربستان سعودی پشتیبانی میشود، روبرو است.
طبق گزارش رویترز، این خودروساز به رهبری «ایلان ماسک»، در سه ماهه سوم سال میلادی جاری، تحت تاثیر دریافت اعتبار مالیاتی 7500 دلاری قبل از انقضای آن در 30 سپتامبر، رکورد تحویل خودرو را ثبت کرد. با این حال، تحلیلگران پیشبینی میکنند که با از بین رفتن انگیزه خرید خودروهای برقی، در سه ماهه چهارم رکود شدیدی مشاهده شود.