ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، دونگشو در مقالهاش نوشته با اینکه ممکن است پیشبینیاش خوشبینانه تلقی شود، اما فرصتهای توسعه در بازار داخلی و خارجی چین بسیار بالا است و این هدف قابل دستیابی است.سال گذشته میلادی در مجموع 31میلیون و 400 دستگاه خودرو در چین فروخته شد که بیش از 40 درصد آن خودروهای الکتریکی بود. این کشور همچنین با صادرات نزدیک به پنجمیلیون دستگاه خودرو به بزرگترین صادرکننده خودروی جهان تبدیل شد.
دادههای جدید انجمن خودروهای سواری چین نشان میدهد فروش خودروهای سواری در هشت ماه اول سال 2025 به 14میلیون و 740 دستگاه رسیده که 9.5 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است. صادرات خودرو در همین مدت چهارمیلیون و 290 هزار دستگاه بود که رشدی 13.7درصدی داشته است.چوی دونگشو نرخ مالکیت خودرو در چین را یکی از دلایل رشد بازار در آینده میداند. در حال حاضر به ازای هر هزار نفر در چین فقط 250 خودرو وجود دارد،
در حالی که این عدد در اروپا 641 و در آمریکا 860 دستگاه است.به گفته دونگشو بازار چین در مناطق غربی و روستایی هنوز اشباع نشده و در آینده ممکن است تعداد خودروها در این مناطق حتی از شهرهای بزرگ مانند پکن و شانگهای بیشتر شود.یکی از بازارهای هدف خودروسازان چینی کشورهای در حال توسعه و کمدرآمد است. به گفته دونگشو مصرفکنندگان در این کشورها به جای خرید مدلهای دستدوم از آمریکا، اروپا، ژاپن یا کرهجنوبی، ترجیح میدهند خودروی چینی نو و مقرونبهصرفه بخرند.