ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
مسعود لطفی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره سرانجام استفاده از درهای PSD در ایستگاه های مترو، اظهار کرد: یکی از کاربردهای درهای PDS برای افزایش ایمنی مسافران و جلوگیری از ورود غیرمجاز به حریم ریلی است که با نصب آن وقتی قطار وارد ایستگاه میشود، درهای قطار و PSD همزمان و مقابل هم باز میشوند.
وی تصریح کرد: در راستای کاهش ورود غیرمجاز به حریم ریلی مترو، استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص افرادی که حال نامساعد دارند نیز در دست بررسی است، اما این راهکار سریع و فوری نیست و نمیتوان آن را به سرعت عملیاتی کرد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: برای بهرهگیری از درهای PSD در ایستگاه های مترو، شورای شهر مصوبهای در سال های گذشته تعیین کرد اما چند نکته وجود دارد؛ نخست اینکه ایستگاهها و ناوگان باید برای چنین امکانی طراحی میشدند، در حالی که هیچیک از ایستگاهها این قابلیت را ندارند با این حال نباید موضوع رها شود بر همین اساس، از زمان آغاز فعالیتم در مترو به این موضوع ورود کردهام.
وی با بیان اینکه امکان استفاده از برخی تجهیزات برای به کارگیری PSD در مترو وجود دارد، گفت: طبق اطلاعات موجود، شرکت راهآهن شهری موضوع استفاده از درهای PSD را در طراحی ایستگاه متروی پردیس شرق که در امتداد غربی خط 2 قرار دارد، در دستور کار قرار داده است.
لطفی تصریح کرد: با این حال، مهمترین عامل در اجرای این طرح تأمین منابع مالی است؛ اگر در اولویت قرار بگیرد، میتوان در گام نخست برخی ایستگاهها را تجهیز کرد تا امکان عملیاتی بودن آن به طور قطعی مشخص شود.
وی خاطرنشان کرد: در بودجه امسال اعتباری برای آن در نظر گرفته نشده، اما قصد داریم با کمک منابع دیگر، ایستگاه فرودگاه مهرآباد را به صورت پایلوت به این سیستم مجهز کنیم؛ هدف این است که در این دوره مدیریت شهری، این طرح محقق شود با این حال، درباره زمان دقیق اجرای آن نمیتوان نظر قطعی داد.
به گزارش تسنیم، درهای سکوی مترو یا درهای PSD یکی از مدرن ترین تجهیزات مورد استفاده در برخی ایستگاههای مترو یا قطارهای شهری است؛ افزایش امنیت مسافران، جلوگیری از اتفاقات ناگوار، محدود کردن دسترسی به تونل های مترو و قطارهای شهری جزو ویژگی های این درها به شمار می روند.
انتهای پیام/