به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، توماس وانگ در جریان تحقیقات اعتراف کرد که اطلاعات حساس مالی و بیزنسی شرکت Xiaomi Auto را برای منافع شخصی با اشخاص خارج از شرکت به اشتراک گذاشته است.
توماس وانگ در سال 2016 توسط شیائومی استخدام شد و تا قبل از اخراج خود چندین سمت ارشد برعهده داشت که شامل موارد زیر هستند:
. مدیرکل بازاریابی چین
. مدیرکل برند Redmi
. مدیرکل بخش بازاریابی Redmi
. سخنگوی رسمی برند Redmi
او در جدول مدیریتی شرکت به عنوان یک مدیر میانی سطح 21 طبقه بندی شده بود.
وانگ در میان طرفداران شیائومی فردی شناخته شده بود و در شبکه های اجتماعی چین حضور پررنگی داشت. همچنین حساب رسمی او در پلتفرم Weibo به اسم Wang Teng Thomas بیشتر از 1.78 میلیون فالوور داشت.
توماس وانگ در تاریخ 8 سپتامبر یک متن رسمی منتشر و با اعتراف به اشتباه خود و عذرخواهی از مردم، اخراج خود را تایید کرد.
شیائومی تا به امروز جزئیات بیشتری درباره تحقیقات داخلی و اطلاعات منتقل شده توسط وانگ منتشر نکرده است.