تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x4114735
شناسه : 4114735
تاریخ :
تحصیل بیش از ١۵ درصد دانش آموزان کشور در مدارس غیر دولتی اقتصاد ایران: کرمان - مدیر کل مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: بیش از ۱۵ درصد دانش آموزان کشور در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، رضا زینی وند، صبح سه شنبه در گردهمایی کارشناسان مدارس و مراکز غیردولتی استان کرمان با بیان اینکه مدارس غیردولتی فرصتی راهبردی برای توسعه عدالت آموزشی هستند گفت: بیش از ۱۵ درصد دانش آموزان کشور در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کنند.

وی از نگاه مثبت و حمایت‌گرانه مسئولان استان کرمان نسبت به مدارس غیردولتی تقدیر کرد و با تأکید بر اهمیت عدالت آموزشی به عنوان زیرساخت توسعه عدالت اجتماعی، اظهار داشت: هیچ توسعه‌ای بدون آموزش و تربیت فراگیر و عادلانه پایدار نخواهد بود و مدارس غیردولتی نه‌تنها تهدید نیستند، بلکه فرصتی ارزشمند برای ارتقای کیفیت آموزش و تربیت هستند.

مدیر کل مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش مؤثر جامعه خیرین مدرسه‌ساز در ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی افزود: مؤسسان مدارس غیردولتی نیز در قامت خیرین مدرسه‌دار، بار بزرگی از دوش دولت برداشته‌اند و هر مدرسه غیردولتی که ایجاد می‌شود، به همان نسبت از هزینه‌های دولت در ساخت، تجهیز و تأمین نیروی انسانی کاسته می‌شود.

رضا زینی وند، با بیان اینکه هزینه تمام‌شده تحصیل هر دانش‌آموز در مدارس دولتی بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان است، گفت: وجود بیش از ۳۹ هزار مدرسه و مرکز غیردولتی و جذب بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ دانش‌آموز در این مراکز، فرصتی بی‌بدیل برای تمرکز دولت بر ارتقای کیفیت آموزش در مناطق محروم و توسعه عدالت آموزشی است.

وی همچنین خواستار تعامل مؤثر کارشناسان ادارات با مؤسسان مدارس غیردولتی شد و تأکید کرد: ضروری است کارشناسان مسئول با اشراف بر قوانین و مقررات، از ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از مؤسسان بهره‌برداری کنند و نظارت‌ها نیز با دقت و عدالت انجام گیرد.

زینی وند، بر ضرورت برگزاری جلسات کارگاهی، تبادل تجربیات و هم‌اندیشی پیرامون چالش‌ها و راهکارهای توسعه مدارس غیردولتی تأکید کرد و ابراز امیدواری نمود که با همدلی و همراهی همه متولیان، مسیر تعالی و تحول در نظام آموزشی کشور هموارتر شود.