به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، او توضیح داد که تمرکز بیش از حد بر روی تاریخ پایان دادن به تولید موتور های سنتی باعث میشود موضوعات مهمتری نادیده گرفته شوند. مواردی مثل انتشار گاز های گلخانهای در کل روند و مراحل زنجیره تامین خدمات و قطعات از تولید باتری و استخراج مواد خام گرفته تا منبع تامین سوخت جزو مراحلی هستند که باید بیشتر به آنها توجه کرد چون این بخش نسبت به گذشته پیشرفت خاصی نکرده و البته میزان زیادی هم آلایندگی ایجاد میکنند.
او تاکید کرد که سیاست گذاران اروپایی باید به جای تاکید بر روی زمان بندی های نمادین و در واقع شعار دادن ها، امکان استفاده از سوخت های سازگار با محیط زیست را حتی بعد از سال 2035 فراهم کنند و شرکت های نفت و انرژی مثل Shell و BP را هم در بحث آلاینده ها مسئول کنند.
طبق گفته زیپسه، این موضوع که قوانین فعلی فقط تاریخ عدم تولید تولید موتور های احتراقی را مشخص میکنند آن هم بدون اینکه تولید کنندگان سوخت هیچ هدف مشخصی داشته باشند واقعا مسخره است.
مدیرعامل ابرشرکت آلمانی در ادامه به وضعیت بازار هم اشاره کرد و گفت که با وجود فشار های زیادی مثل تعرفه های بالا، کاهش تقاضا در بعضی از مناطق جهان و افزایش رقابت از طرف خودروسازان چینی، کمپانی BMW هم به هدف خود یعنی فروش بیشتر از 2.5 میلیون دستگاه خودرو در سال 2025 تا حد زیادی نزدیک شده است.
به گفته زیپسه، فروش شرکت تا آخر ماه آگوست از سال گذشته بیشتر شده و رشد قابل توجهی مخصوصا در اروپا ثبت کرده است. این حرف ها درست قبل از آغاز نمایشگاه بینالمللی خودرو IAA در مونیخ مطرح شد که بزرگترین نمایشگاه خودرو در اروپا محسوب میشود و BMW قصد دارد اولین مدل از کلاس جدید خودرو های برقی خود را رونمایی کند.
زیپسه در بخشی از سخنان خود به این حقیقت اشاره کرد که سرعت فروش خودرو های الکتریکی کمتر از گذشته است و بسیاری از مردم خودرو های هایبرید و حتی سوختی را انتخاب میکنند و این خودرو ها هنوز هم بخش بزرگی از بازار را در اختیار دارند.