ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
مهدی قلیزاد مدیر توسعه و نوسازی ناوگان سازمان راهداری در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اجرای طرح نوسازی خودروهای سواری کرایه اظهار کرد: در این رابطه اتحادیههای صنفی با کارخانهها قرارداد میبندند و نقش حمایتی سازمان در این طرح، تأمین تسهیلات بانکی است. بر اساس این برنامه، مالکان پس از اسقاط خودرو میتوانند از وامهای کمبهره و طولانیمدت استفاده کنند.
وی افزود: طبق توافق انجامشده تا سقف 500 میلیون تومان از مبلغ خودروی جدید بهصورت وام 4 درصدی با بازپرداخت 5 ساله (60 ماه) به متقاضیان پرداخت میشود.
وی ادامه داد: انتخاب نوع خودرو نیز بر عهده اتحادیهها است و سازمان در این زمینه دخالتی ندارد. اتحادیهها با توجه به هزینههای نگهداری، تأمین قطعات یدکی و خدمات پس از فروش، برند مورد نظر را انتخاب میکنند.
مدیر توسعه و نوسازی ناوگان سازمان راهداری و حملونقل جادهای یادآور شد: برنامههایی برای واردات خودروهای برقی، هیبریدی و حتی بنزینی در حال بررسی است. انتخاب نهایی نوع خودروها (چینی، اروپایی و...) بر عهده اتحادیهها خواهد بود و سازمان راهداری تنها نقش حمایتی و تسهیلاتی دارد.
قلیزاد گفت: امسال برای نوسازی 2000 دستگاه سواری کرایه در سطح کشور برنامهریزی شده است و سهمیه هر استان بر اساس تعداد ناوگان فعال مشخص و ابلاغ شده است. متقاضیان باید در استان محل فعالیت خود ثبتنام کنند و شرایطی همچون فعال بودن خودرو، داشتن عمر بالای 12 سال و... را رعایت کنند.
وی اضافه کرد: پرداخت تسهیلات و سهمیه نوسازی هر سال بر اساس منابع مالی موجود و میزان تقاضا تعیین خواهد شد و احتمال افزایش تعداد خودروهای مشمول در سالهای آینده وجود دارد.
انتهای پیام/