ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش خبر گزاری مهر به نقل از انگجت، دادستانهای کل در این نامه به طور خاص به متا اشاره کردند و گفتند سیاستهای آنها فرصتی آموزنده برای بیان صریح نگرانیهایشان فراهم میکند. آنها به طور مشخص به گزارشی اخیر از رویترز اشاره کردند که نشان میداد متا به رباتهای چت هوش مصنوعی خود اجازه داده با کودکان شوخیهای احساسی کند. رویترز اطلاعات خود را از یک سند داخلی متا که شامل دستورالعملهای مربوط به رباتهای این شرکت بود، به دست آورده است.
آنها همچنین تحقیق پیشین نشریه وال استریت ژورنال را ذکر کردند که طبق آن چت بات های هوش مصنوعی، حتی در مواردی که از صدای سلبریتی ها استفاده میکنند، در حال انجام گفتگوهای هرزنگاری با حسابهایی که به عنوان زیرسن قانونی علامتگذاری شده بودند، مشاهده شدند. دادستانهای کل ۴۴ ایالت آمریکا به طور خلاصه به شکایتی علیه گوگل و Character.ai نیز اشاره کردند که در آن چت بات Character.ai فرزند شاکی را به خودکشی تشویق کرده بود. در شکایتی دیگر علیه Character.ai، پس از آنکه والدین یک نوجوان مدت زمان استفاده از دستگاههای دیجیتال او را محدود کردند، چت بات به او گفته بود کشتن پدر و مادرش اشکالی ندارد!
در بخشی از نامه به شرکتهای هوش مصنوعی آمده است: همه شما آگاهید این فناوری تعاملی تاثیری خاص بر رشد مغز دارد. دسترسی آسان و سریع به دادهها یه تعاملات کاربر سبب میشود شما به خط مقدم دفاع برای کاهش آسیب به کودکان تبدیل شوید. از سوی دیگر به عنوان ماهیتهایی که از تعامل کودکان با محصولات تان بهره میبرید، به طور قانونی وظیفه دارید آنها را مشتری به حساب بیاورید.
دادستانهای کل در نامه به طور خاص آنتروپیک، اپل، Chai AI، Character.ai، گوگل، لوکا، متا، مایکروسافت، Nomi AI، اوپن ای آی، پرپلکسیتی، رپلیکا و XAI را خطاب قرار دادند.
آنها در پایان نامه به شرکتها هشدار دادند برای تصمیمات شان مسئول شناخته میشوند. همچنین شبکههای اجتماعی آسیبهای زیادی به کودکان رسانده اند زیرا ناظران دولتی وظیفه خود را با سرعت کافی انجام ندادند. اما اکنون دادستانهای کل اعلام کرده اند توجه میکنند و شرکت اگر عامدانه به کودکان آسیب برسانند، باید پاسخگو باشند.