ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
سردار تیمور حسینی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در قصرشیرین، با بیان اینکه تجربه و آمارهای جهانی نشان میدهد مدیریت سرعت تأثیر به سزایی در کاهش تصادفات دارد، اظهار کرد: هرچه سرعت خودروها بیشتر باشد، با توجه به زمان واکنش راننده در مواجهه با خطر، احتمال ورود به شرایطی که ما آن را منطقه عدم فرار مینامیم، افزایش مییابد و به همین دلیل مدیریت سرعت، یکی از سیاستهای اصلی مدیران حوزه حملونقل و ترافیک در سراسر دنیاست.
وی افزود: ایدهآل ما این است که مدیریت سرعت از طریق سامانههای هوشمند انجام شود؛ یعنی با پراکندگی و فراوانی بالای این سامانهها بتوانیم سرعت و رفتار رانندگان را به صورت هوشمند کنترل کنیم، اما به دلیل مشکلات مالی و اعتباری، تعداد سامانههای موجود در کشور پاسخگوی نیاز ما نیست.
رئیس پلیس راهور فراجا گفت: در بسیاری از استانها مجبوریم از سرعتکاهها به عنوان مانع فیزیکی کاهش سرعت استفاده کنیم.
سردار حسینی با اشاره به وضعیت جادههای کرمانشاه گفت: در مقایسه با بسیاری از استانها، میزان سرعتکاهها در محورهای مواصلاتی برونشهری کرمانشاه کمتر است.
وی افزود: در برخی استانهای شمالی، در فاصله هر چهار یا پنج کیلومتر یک سرعتکاه نصب شده است که ناشی از تراکم جمعیتی و فاصله کوتاه شهرها است و در استان همجوار، کردستان نیز چنین وضعیتی وجود دارد، هرچند این روش مطلوب ما نیست، اما در شرایط فعلی ناچار به استفاده از آن هستیم.
رئیس پلیس راهور فراجا ابراز امیدواری کرد با گسترش سامانههای هوشمند ثبت تخلفات، در آینده نزدیک همه رفتارهای رانندگی در تمام ساعات شبانهروز تحت رصد و کنترل قرار گیرد.
حسینی افزود: با نصب هر دوربین میتوانیم یک سرعتکاه را حذف کنیم که با اهتمام مسئولان استان کرمانشاه به ویژه استاندار و سایر مدیران مرتبط، امید است روزبهروز به سمت کنترلهای هوشمندتر حرکت کنیم و از روشهای سنتی و منسوخ فاصله بگیریم.
انتهای پیام/