تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x4085586
شناسه : 4085586
تاریخ :
شیوه نامه ارزیابی شایستگی های عمومی مدیران دولتی ابلاغ شد اقتصاد ایران: شیوه نامه ارزیابی شایستگی های عمومی مدیران حرفه ای از سوی رئیس سازمان اداری و استخدامی ابلاغ شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،  بر اساس ماده (2) این شیوه‌نامه که در تاریخ 15 مرداد 1404 و در اجرای ماده (10) دستورالعمل اجرایی نحوه انتخاب، انتصاب و ارتقای افراد به پست‌های مدیریت حرفه‌ای، تدوین و از سوی معاون رئیس جمهور ابلاغ شده است، «دستگاه‌های اجرایی موظفند پیش از انتصاب یا ارتقای افراد به پست‌های مدیریت حرفه‌ای، نسبت به ارزیابی شایستگی‌های عمومی آن‌ها از طریق کانون‌های ارزیابی اقدام کنند.»

این ارزیابی باید با رعایت سایر مفاد تصویب‌نامه شماره 3469 شورای‌عالی اداری، مصوب 23 فروردین‌ماه سال جاری، صورت گیرد.

در این شیوه‌نامه، شایستگی‌هایی چون تفکر راهبردی و آینده‌نگری، تفکر انتقادی، تحلیل‌گری، رهبری، توان مذاکره و متقاعدسازی، کار گروهی، حل مسئله، ارتباط مؤثر، نظارت و کنترل، تاب‌آوری و سایر ویژگی‌های کلیدی، به‌عنوان معیارهای اصلی برای ارزیابی مدیران حرفه‌ای تعیین شده است.

براساس این بخشنامه، مسئولیت رعایت ضوابط و معرفی افراد واجد شرایط به کانون‌های ارزیابی و انتصاب آن‌ها برعهده دستگاه‌های اجرایی است. سازمان اداری و استخدامی کشور نیز از طریق سامانه اختصاصی کانون‌ها، بر فرآیند اجرا و پایبندی به این شیوه‌نامه نظارت خواهد داشت.

در این بخشنامه، «مدیران حرفه‌ای» به آن دسته از کارمندان دستگاه‌های اجرایی اطلاق می‌شود که در سمت‌های مدیریتی اشتغال دارند؛ به‌استثنای سمت‌های مدیریت سیاسی موضوع ماده (71) قانون مدیریت خدمات کشوری و همترازان آن‌ها.

 

سازمان اداری و استخدامی کشور ,

گفتنی است «دستورالعمل اجرایی نحوه انتخاب، انتصاب و ارتقای افراد به پست‌های حرفه‌ای» در 23 فروردین‌ماه سال جاری در شورای‌عالی اداری به تصویب رسید و به شماره 3469 ابلاغ شده است.

انتهای پیام/