ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
محمدحسین واحدیان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: یکی از پروژههای مهم مجموعه مدیریت شهرداری، تقاطع غیر همسطح شهدای خدمت شهرکرد است.
وی تصریح کرد: این پروژه از اواخر آذرماه سال ۱۴۰۳ استارت خورد و روند پیشرفت فیزیکی آن طبق برنامه زمانبندی بوده و تاکنون ۷۸ درصد از پروژه پیشرفت فیزیکی داشته است.
شهردار شهرکرد بیان داشت: به دلایل مختلف از جمله جنگ تحمیلی ۱۲ روزه و ناترازیهای انرژی که باعث تعطیلی برخی از کارخانههای تولیدکننده مواد مورد نیاز پروژه شده و اختلالهایی در کار ایجاد شد که با همپوشانی برخی از عملیاتهای اجرایی تا حدودی خلاءهای ایجاد شده پر و مشکلی از این بابت وجود ندارد.
پایان عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح شهدای خدمت تا ۶۰ روز دیگر
واحدیان افزود: ۶۰ روز دیگر زمان پایان عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح شهدای خدمت با اعتباری بالغبر ۱۵۰ میلیارد تومان پایان مییابد و این مسیر آماده استفاده مردم خواهد شد.
وی اذعان داشت: همزمان پروژههای دیگری نیز با اعتبار بالای ۱۰۰ میلیارد تومان در سطح شهر در حال انجام هستند که از جمله آن میتوان به کریدور حرکتی شمال به شرق یا جاده «شهید حسین خرازی» که عملیات آسفالت آن ۱۰ روزی است آغاز شده و حداکثر ظرف یک ماه آینده پایان مییابد، اشاره کرد.
شهردار شهرکرد اضافه کرد: کریدور شمال به غرب در بالادست تپه بابا ولی در انتهای بلوار فرهنگ با بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار یکی دیگر از پروژههایی است که در دست اجرا بوده و ۵۰ درصد پروژه شامل کوهبری، زیرسازی و سنگچینی انجام شده است.
واحدیان اذعان داشت: تقاطع غیر همسطح بعدی برای میدان معلم در نظر گرفته شده است و در قالب زیرگذر از سمت بلوار آزادی به بلوار امام رضا خواهد بود و این پروژه در حال طراحی در فاز دوم و نقشههای اجرایی است.
آغاز تقاطع غیر همسطح میدان معلم آبان یا آذر
وی ادامه داد: کلنگزنی تقاطع غیر همسطح میدان معلم بعد از تکمیل مراحل مطالعاتی در آبان یا آذر بر زمین زده میشود.
شهردار شهرکرد افزود: ترافیک در شهرکرد با توجه به طرح جامع ترافیک، دلایل مختلفی داشته و دارد و رفع هر کدام برای خود سیاستگذاری جداگانه در حوزه مدیریت شهری و سایر دستگاهها دارد، که هر کدام درصد تأثیرگذاری خاص خود را دارا است.
واحدیان خاطرنشان کرد: ایجاد کریدورهای حرکتی که نقش کمربندی را در سطح شهر ایفا میکنند، تأثیر بسزایی در مهار ترافیک دارد و تا ۳۰ درصد ترافیک را مدیریت میکند، اما تقاطعهای غیر همسطح گرههای ترافیکی را در نقاط حساس مانند میدان معلم، تقاطع طالقانی-کاشانی و… را باز میکنند.
وی با اشاره به عزم راسخ شهرداری به تعریض خیابان بوعلی سینای شهرکرد از خیابان سعدی به سمت جنوب تاکید کرد: بازگشایی این خیابان میتواند در کاهش بار ترافیکی بسیار تأثیرگذار باشد و طی آن ۴۸ پلاک تخریب میشود و از سال گذشته تاکنون ۲۹ پلاک توافق و تخریب شده و در مورد ۱۳ پلاک مابقی هم توافق در حال انجام است و رایزنیها برای مابقی هم صورت میگیرد.