تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x4064674
شناسه : 4064674
تاریخ :
روش‌های تدریس نیارمند بازنگری است اقتصاد ایران: زنجان- استاندار زنجان گفت: روش‌های تدریس نیارمند بازنگری است تا یادگیری را برای دانش‌آموزان جذاب کند.  

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محسن صادقی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان اظهار کرد: امروز نیازمند نگاهی جامع‌تر به وضعیت آموزش و پرورش هستیم؛ چراکه تعدادی از دانش‌آموزان در مناطق کم‌برخوردار به دلیل نداشتن امکانات و ظرفیت‌های کمک آموزشی نمی‌توانند استعدادها و خلاقیت‌های خود را بروز دهند.

وی با اشاره به اینکه موضوع آموزش و پرورش یک دغدغه عمومی بوده و بسیاری از خانواده‌ها درگیر آن هستند، تأکید کرد: رسیدگی به تحصیل دانش‌آموزان دارای خانواده‌های ناپایدار، کودکان کار، مناطق روستایی و عشایر نیازمند اقدام فرابخشی است.

استاندار زنجان با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای پیشرفته، دانش‌آموزان و خانواده‌ها موافق تعطیلی مدارس نیستند این امر ناشی از به‌کارگیری روش‌ها و فنون تدریس است، عنوان کرد: روش‌های تدریس با بهره‌گیری از تجربه کشورهای دنیا در حوزه آموزش نیازمند بازنگری است تا یادگیری را برای دانش‌آموزان جذاب کند.

وی با تأکید بر حمایت از آموزش و پرورش در حوزه‌های مختلف یادآور شد: ظرفیت خیران، مسیولیت‌های اجتماعی واحدهای تولیدی، ادارات، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها از مواردی است که می‌تواند به کمک آموزش و پرورش بیاید.

صادقی با اشاره به لزوم مساعدت مالی برای جذب بازماندگان از تحصیل ابراز کرد: کارگروهی تشکیل شود تا از منظر حقوقی و مالی موارد بررسی شود و اراده و اهتمام کار برای استفاده از ظرفیت حداکثری وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: کنکور همواره در ایران مورد بحث بوده و قبولی در کنکور لزوماً بهترین استعداد نیست و ممکن است برخی استعدادها بروز و ظهور نکرده و هدایت تحصیلی درستی اتفاق نیفتاده باشد.

استاندار زنجان تصریح کرد: ۳۱ درصد قبولی بر اساس سوابق تحصیلی با توجه به استعدادهای استان قابل قبول نیست و بهبود این رتبه اجرای ویژه‌نامه‌های کنکور و کلاس‌های وبیناری خوب است اما باید تجارب موفق را با کار پژوهشی شناسایی کرد.

وی در مورد راه اندازی هنرستان‌های جوار کارگاهی ابراز کرد: ظرفیت‌هایی مثل دانشگاه ملی مهارت، سازمان فنی حرفه‌ای و دانشگاه علمی کاربردی در حوزه مهارت‌افزایی در استان داریم که این ظرفیت‌ها همسو و هم‌روستا نیست و نگاه فرابخشی می‌توان دانش‌آموزان را از ظرفیت این چرخه بهره‌مند کرد.