ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، شرکتکنندگان که بین ماه ژوئن سال 2024 تا مه 2025 در این مطالعه حضور داشتهاند به 227 سوال در زمینه های مختلفی از جمله عملکرد پیشرانه، سیستم سرگرمی و اطلاعاتی، کیفیت کابین و تجربه رانندگی پاسخ دادهاند. تمرکز این بررسی بر روی مشکلاتی است که در 90 روز اول مالکیت خودرو گزارش شدهاند.
هرچند برند های لوکس معمولا در زمینه قابلیت اطمینان عملکرد فوقالعادهای ندارند اما امسال برند Lexus با ثبت 166 مشکل به ازای هر 100 خودرو در جایگاه اول جدول قرار گرفته است. در مقابل اما دیگر برند های پریمیوم عملکرد ضعیفتری از خود نشان دادهاند که در میان آنها Audi با 269 مشکل به ازای هر 100 خودرو، در انتهای جدول قرار دارد. برند Volvo هم با 258 مشکل در رده قبل از آئودی قرار گرفته است.
اختلاف زیادی بین برند Nissan و برند زیرمجموعه لوکس آن یعنی Infiniti دیده میشود. در حالی که نیسان با 169 مشکل به ازای هر 100 خودرو در جایگاه دوم قرار گرفته اما Infiniti با 242 ایراد در میان برند های آخر جدول دیده میشود. میانگین کلی مشکلات گزارش شده در سال جاری میلادی 192 مورد به ازای هر 100 خودرو بوده که نسبت به سال گذشته که 194 مشکل بود کمی بهتر شده است.
تنها برند که از Audi عملکرد ضعیفتری دارد شرکت خودروسازی برقی آمریکایی Rivian است که 269 مشکل به ازای هر 100 خودرو را گزارش کرده است. البته به دلیل اینکه ریویان واجد شرایط ورود به رتبه بندی نهایی نبوده در جدول اصلی لحاظ نشده است. همین وضعیت شامل Tesla هم میشود، تسلا در کنار Cadillac و Toyota با 200 مشکل گزارش شده قرار دارد. قرار گرفتن تویوتا در رتبه پایینتر از میانگین برای بسیاری از تحلیلگران غیرمنتظره بوده است.
در این میان رتبه نسبتا پایین Mazda با 225 مشکل قابل توجه است که البته با Volkswagen برابر شده است. البته باید توجه داشت که این مطالعه فقط به مشکلات و خرابی های پیش آمده در 90 روز اول مالکیت خودرو محدود میشود و ارتباطی با دوام بلند مدت ندارد. طبق بیانیه J.D. Power، خودرو های لوکس به طور کلی بیشتر از خودرو های عمومی دچار مشکلات مختلف میشوند. همچنین مدل های پلاگین هایبرید معمولا بیشتر از خودرو های تمام برقی برای مالکان دردسر ایجاد میکنند.