تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x4048197
شناسه : 4048197
تاریخ :
ثبت ۴ هزار شکایت در سامانه فواد طی دو ماه در قزوین اقتصاد ایران: قزوین – رئیس مرکز بازرسی، نظارت بر خدمات عمومی و فوریت‌های اداری سازمان اداری و استخدامی کشور، از ثبت چهار هزار شکایت مردمی در سامانه «فواد» طی دو ماه گذشته خبر داد .

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، کامل داوودی ظهر شنبه در نشست شورای تحول اداری استان قزوین از ثبت چهار هزار شکایت مردمی در سامانه «فواد» طی دو ماه گذشته خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد، ۲۲۸ مورد مربوط به فوریت‌های اداری بوده و سایر تماس‌ها به موضوعات عمومی اختصاص داشته‌اند.

وی عنوان کرد: طرح فواد از ۱۶ اردیبهشت‌ماه سال جاری به‌صورت پایلوت در استان قزوین آغاز شده و تاکنون به ۱۰۰ درصد شکایات ثبت‌شده پاسخ داده شده است.

وی افزود: این سامانه با هدف ارتقای کیفیت خدمات عمومی و افزایش پاسخ‌گویی دستگاه‌های اجرایی راه‌اندازی شده و به‌عنوان یکی از اقدامات کلیدی دولت چهاردهم در حوزه دولت الکترونیک شناخته می‌شود.

رئیس مرکز بازرسی، نظارت بر خدمات عمومی و فوریت‌های اداری سازمان اداری و استخدامی کشور عنوان کرد: بر اساس آمار ارائه‌شده، بیشترین تماس‌های مرتبط با فوریت‌های اداری به ترتیب مربوط به اداره کل راه و شهرسازی با ۵۸ مورد، اداره کل جهاد کشاورزی با ۲۲ مورد، شرکت توزیع برق با ۱۶ مورد، اداره کل تأمین اجتماعی با ۱۳ مورد، شرکت آب و فاضلاب با ۱۳ مورد و شرکت آب منطقه‌ای استان با ۱۱ مورد بوده است.

داوودی با اشاره به محتوای شکایات مردمی، شفاف نبودن فرآیند ارائه خدمات، تعویق‌های غیرقانونی در پاسخ‌گویی، و عدم حضور مدیران و کارمندان بانک‌ها پشت باجه‌ها را از مهم‌ترین دلایل نارضایتی مردم عنوان کرد.

وی افزود: این موارد نشان‌دهنده نیاز جدی به اصلاح رفتار سازمانی و ارتقای پاسخ‌گویی در دستگاه‌های اجرایی است.

وی با بیان اینکه میانگین زمان رسیدگی به شکایات در سامانه فواد سه ساعت و ۱۳ دقیقه بوده و این سرعت در پاسخ‌گویی، نقطه قوت مهمی برای این طرح به شمار می‌رود، تاکید کرد: امیدواریم با موفقیت اجرای این طرح در قزوین، سامانه فواد به‌زودی در سایر استان‌های کشور نیز راه‌اندازی شود.

وی در پایان یادآور شد: سامانه فواد با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، امکان پیگیری سریع شکایات، ارجاع مستقیم به دستگاه‌های مسئول و اطلاع‌رسانی شفاف به شهروندان را فراهم کرده و گامی مؤثر در جهت تحقق عدالت اداری و تکریم ارباب‌رجوع محسوب می‌شود.