تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x4047690
شناسه : 4047690
تاریخ :
آمار بالای مزاحمت‌های تلفنی برای اورژانس چهارمحال و بختیاری اقتصاد ایران: شهرکرد-رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی چهارمحال و بختیاری از افزایش مزاحمت‌های تلفنی برای اورژانس ۱۱۵ در سه ماهه اول سال ۱۴۰۴ در این استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمود شمسی پور دهکردی صبح شنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: مزاحمت‌های تلفنی برای اورژانس ۱۱۵ در سه ماهه اول سال ۱۴۰۴ نسبت به سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ افزایش ۱۱ درصدی داشته است.

وی افزود: مزاحمت‌های تلفنی برای اورژانس ۱۱۵ یکی از چالش‌های جدی در نظام امدادرسانی کشور است که نه‌تنها منابع محدود را هدر می‌دهد، بلکه جان بیماران واقعی را نیز به خطر انداخته و تماس‌های بی‌مورد، فشار روانی و فرسودگی شغلی را برای کارکنان اورژانس افزایش می‌دهد.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: برخی تماس‌ها از روی کنجکاوی یا شوخی کودکانه انجام می‌شود، اما پیامدهای آن بسیار جدی است.

شمسی‌پور آموزش ناکافی درباره عملکرد اورژانس و اهمیت تماس‌های اضطراری، برای کودکان و نوجوانان از سوی والدین و عدم نظارت کافی والدین بر کودکان را یکی از دلایل تکرار این مزاحمت‌ها دانست.

وی با تأکید بر اهمیت تماس‌های هدفمند با اورژانس ۱۱۵، از شهروندان خواست تا از تماس‌های غیرضروری و شوخی با شماره ۱۱۵ خودداری کنند، چرا که هر تماس بی‌مورد ممکن است جان انسانی را به خطر اندازد.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: لازم به ذکر است مزاحمت‌های تلفنی باعث ایجاد اختلال در کار مرکز ارتباطات اورژانس پیش بیمارستانی استان می‌شود و چه بسا جان انسانی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

شمسی‌پور خاطرنشان کرد: این در حالی است که در سال گذشته فردی در مدت زمان ۵۰ روز بیش از ۳۰۰۰ تماس مزاحمت برای مرکز ارتباطات اورژانس ایجاد نمود که برای نامبرده رأی دادگاه مبنی بر مجازات وی صادر شد.