تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x4010290
شناسه : 4010290
تاریخ :
سهمیه و قیمت گازوئیل برای ناوگان در حال فعالیت تغییر نمی‌کند اقتصاد ایران: مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی گفت: سهمیه و قیمت گازوئیل برای ناوگان درحال فعالیت تغییر نمی کند و همان ۳۰۰ تومان خواهد بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، کرامت ویس کرمی مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی امروز در نشست خبری در رابطه با تعیین سهمیه اعتباری نفت گاز گفت: همانطور که میدانید متقاضیان باید تا پیش از این برای درخواست کارت سوخت المثنی باید به با مدارک موجود به دفاتر خدمات مراجعه می‌کردند که این پروسه دست کم یک ماه زمانبر بود ولی اکنون کارت سوخت المثنی متقاضیان در یک هفته صادر می‌شود

به گفته وی برای انتقال این به خودروهای کارکرده باید اطلاعاتی از فراجا دریافت می‌کردیم و فرآیند صدور کارت را کاهش می‌دادیم.

ویس کرمی خاطر نشان کرد: مالکین خودروهای صفر کیلومتر و کار کرده با مراجعه به سامانه Fcs.niopdc.ir می‌توانند برای صدور کارت سوخت و کارت المثنی اقدام کنند و پس از یک هفته کارت خود را دریافت کنند.

به گفته مدیرعامل پخش فرآورده‌های نفتی دیگر رمز کارت سوخت ۴ رقم آخر کارت ملی نیست بلکه به صورت رمز پویا است که در همان لحظه ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: اگر کارت سوخت در جایگاهی باقی بماند می‌توان از طریق این سامانه اقدام کرد.

ویس کرمی در رابطه با سه نرخی شدن گازوئیل توضیح داد: گازوئیل با نرخ ۳۰۰ تومان عرضه خواهد شد و با توجه به اینکه یک‌میلیون خودروی دیزلی داریم که صاحب دارند که ترددهای درون شهری و برون شهری دارند و بر اساس عملکردی که دارند به صورت ۱۵ روز یکبار تخصیص سهمیه دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه هیچ‌گونه تغییری‌در سهمیه و قیمت ناوگانی که عملکرد دارند ایجاد نخواهد شد خاطر نشان کرد: در برخی از مواقع بارنامه‌های صوری تولید می‌شد و کارکردی که ابلاغ می‌شد حقیقی نبود از سال ۱۳۹۳ مطابق مصوبه هیئت وزیران تخصیص سوخت باید بر مبنای حرکت باشد.

وی ادامه داد: سال ۹۸ سامانه سپهتن مطرح شد و سپس سیپاد تا بتوان عملکرد واقعی را بتوان سهمیه گازوئیل را اختصاص داد. سپهتن به طور کامل اجرایی نشد و اطلاعات کامل در اختیار ما قرار نگرفت.

ویس کرمی اضافه کرد: طرحی بر اساس عملکرد در جاده یا حرکت در مسیر طراحی شد برای ناوگان بالای ۵۰ تن به صورت آزمایشی اجرا شد و در حال بررسی آن هستیم.

وی ادامه داد: بخشی از قاچاقی که اتفاق می‌افتاد مربوط به بارنامه‌های سوری بود و یکی از اهداف مهم کنترل گازوئیل در ناوگان دیزلی بود که از این طریق ممکن خواهد شد.

خبر در حال تکمیل است....