ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، بر اساس گزارش های منتشر شده، نیسان در سال مالی منتهی به مارس 2025 فقط 69.8 میلیارد ین یعنی حدود 472 میلیون دلار سود عملیاتی ثبت کرده که نسبت به سال قبل کاهش 88 درصدی را نشان میدهد. همچنین پیشبینی میشود این کمپانی در فصل آینده با ضرری معادل 200 میلیارد ین مواجه شود.
اسپینوسا در واکنش به این وضعیت نیسان طرحی 2 ساله برای صرفه جویی 500 میلیارد ین ارائه کرده است. از مهمترین بند های این برنامه میتوان به 2 مورد زیر اشاره کرد:
. حذف 20 هزار شغل معادل حدودا 15 درصد از نیروی انسانی جهانی
. کاهش تعداد کارخانه ها از 17 به 10 واحد
همچنین این شرکت قصد دارد تنوع قطعات مورد استفاده را تا 70 درصد کاهش داده و 3 هزار نفر از پرسنل خود را به واحد های تحقیق و توسعه در بخش کاهش هزینه منتقل کند.
در کنار اصلاحات ساختاری، نیسان بر روی توسعه محصولات جدید و بازگشت به رقابت در بازار هایی مثل ایالات متحده و چین تمرکز کرده است.
اسپینوسا قصد دارد زمان توسعه مدل های جدید را از 55 ماه به 30 ماه کاهش دهد. این شرکت اعلام کرده که در آمریکا بیشتر از 10 مدل کاملا جدید یا آپدیت شده معرفی خواهد کرد. از جمله این محصولات میتوان به نسل جدید Nissan Leaf ، نسخه پلاگین هایبرید کراساوور Rogue و چند مدل الکتریکی اشاره کرد که در کارخانه Canton ایالت Mississippi تولید میشوند.
برنامه ها و اقدامات جدید نیسان با هدف جبران عقب ماندگی نیسان در زمینه خودرو های برقی و هایبرید اینجام میشود تا نیسان بتواند با برند های چینی و کرهای رقابت کند.
کارشناسان هشدار میدهند که نیسان با مشکلات و موانع بزرگی از جمله موارد زیر مواجه است که باید با آنها دست و پنجه نرم کند.
. رقابت شدید در بازار خودرو های برقی
. تأثیر تعرفه های تجاری
. نوسانات نرخ ارز
. تغییرات سریع در عرصه تکنولوژی
سرعت عمل و جدیت تیم مدیریتی جدید امید بازگشت نیسان به دوران اوج خود را بیشتر کرده است، دورانی که این برند ژاپنی بار دیگر بتواند در بازار جهانی نقش یک برند پیشگام را ایفا کند.