تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3994628
شناسه : 3994628
تاریخ :
بازنگری در شیوه جذب دانشجومعلم؛ توقف مسیرهای جایگزین اقتصاد ایران: وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید بر اهمیت انتخاب آگاهانه دانشجومعلمان اظهار کرد: باید افرادی وارد دانشگاه فرهنگیان شوند که با تمام وجود به معلمی عشق می‌ورزند و به ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی پایبند باشند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا کاظمی، وزیر آموزش‌وپرورش  امروز در مراسم تجلیل از اساتید نمونه دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان مأموریت تربیت معلمانی را دارد که قرار است انسان بسازند؛ از این رو، این دانشگاه باید بالاترین جایگاه را در نظام آموزشی کشور داشته باشد.

وی با تأکید بر نقش راهبردی دانشگاه فرهنگیان در نظام تعلیم و تربیت کشور افزود: این دانشگاه ریشه نظام آموزشی ماست؛ اگر به آن رسیدگی نشود، نباید انتظار ثمرات مطلوبی از نظام تعلیم و تربیت داشته باشیم. دانشگاه فرهنگیان، معلمانی را تربیت می‌کند که رکن تحول در آموزش‌وپرورش هستند.

کاظمی با اشاره به ضرورت تقویت همه‌جانبه دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: هر آنچه در اختیار داریم، باید برای پشتیبانی از این دانشگاه به میدان آوریم. مسیر اصلی جذب معلم، همین دانشگاه است و اجازه نخواهیم داد این مسیر تضعیف شود.

مسیرهای دیگر جذب معلمان متوقف می‌شود

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به برنامه‌ریزی برای استانداردسازی ظرفیت‌ها در دانشگاه فرهنگیان گفت: در تلاشیم نیازهای دانشگاه در حوزه استاد، فضا و دانشجو را به سمت استانداردهای مطلوب سوق دهیم. مسیرهای جایگزینی که این روزها برای تأمین معلم طراحی شده‌اند، صرفاً موقتی‌اند و تداوم نخواهند داشت.

وی با تأکید بر ضرورت بازنگری در نظام پذیرش دانشجومعلم تصریح کرد: باید افرادی را جذب کنیم که با تمام وجود به معلمی عشق می‌ورزند و به ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی باور دارند. بخش زیادی از مسائل، هویتی است و باید شأن معلم را از صرف آموزش به تربیت ارتقا دهیم.

خروجی‌های دانشگاه فرهنگیان کیفیت لازم را ندارند

کاظمی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان از نظر فضا و تجهیزات با استانداردهای لازم فاصله دارد، گفت: امروز مهم‌ترین چالش ما در دانشگاه، کیفیت است. باید بررسی کنیم آیا معلمانی که از این دانشگاه به آموزش‌وپرورش تحویل داده می‌شوند، از نظر علمی و تربیتی کیفیت لازم را دارند یا خیر.

وزیر آموزش‌وپرورش در پایان خاطرنشان کرد: یکی از محورهای اصلی ارتقای کیفیت، تحول در برنامه‌های درسی است. کارگروه تخصصی این حوزه در دانشگاه فرهنگیان تشکیل شده و باید با سرعت بیشتری پیش برود؛ چرا که نیازهای دانش‌آموزان و دانشجومعلمان امروز با محتوای موجود هم‌راستا نیست.

در این مراسم از اساتید برتر دانشگاه فرهنگیان تجلیل شد.

اسامی اساتید برتر به شرح زیر است:

انتهای پیام/