ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی ابراهیمی در جلسه بررسی راهکارهای نوسازی ناوگان موتورسیکلتهای فرسوده، یکی از معضلات اصلی موتورسیکلتهای فرسوده را آلایندگی چندبرابری نسبت به خودروهای فرسوده دانست و گفت: در کنار این امر مصرف بالای سوخت این موتورسیکلتها یکی از علل اصلی ناترازی انرژی در کشور است.
ابراهیمی با اشاره به عزم جدی ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل برای اسقاط و جایگزینی موتورسیکلتهای فرسوده گفت: اقدامات خوبی در آییننامه اجرایی ماده 10 قانون ساماندهی صنعت خودرو برای اسقاط موتورسیکلتهای فرسوده دیده شده است.
وی افزود: در اصلاحیه جدید این آیین نامه که در دست تدوین است، دولت در نظر دارد تا ضمن جداسازی جدول تولید گواهی اسقاط موتورسیکلت از خودرو و ارزش گذاری مستقل برای گواهی اسقاط موتورسیکلت، اقدامات لازم را در خصوص ترغیب مالکان موتورسیکلت های فرسوده برای اسقاط وسیله نقلیه خود به عمل آورد تا جذابیت بیشتری برای اسقاط و جایگزینی موتورسیکلتهای فرسوده ایجاد شود.
مهرداد پورخیابی، معاون نوسازی ناوگان ستاد نوسازی ناوگان حمل ونقل نیز در این جلسه گفت: در حوزه جایگزینی موتورسیکلتهای فرسوده نوع موتورسیکلتهای عرضه شده برای متقاضیان و جذابیت آنها بسیار مهم است. در عین حال ایجاد زیرساختهای برخط در این حوزه و هم افزایی در پرداخت تسهیلات ضروری است.
در این جلسه نمایندگان موتورسیکلتسازان نیز ضمن بحث و تبادل نظر تاکید کردند در صورت مشارکت دولت و تخصیص منابع موردنیاز امسال می توانیم 300 هزار موتورسیکلت فرسوده را اسقاط کنیم.
انتهای پیام/