تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3984788
شناسه : 3984788
تاریخ :
حواشی حرکت عجیب گلزار در اینستاگرام اقتصاد ایران: میلیونی شدن هشتک « پز نیست، سبک زندگیمه» و ناداستان‌های تصویری مردم با این عبارت از نشان دادن کیف پول و حساب بانکی خالی تا غذای ساده و هل دادن ماشین خراب و... بیانگر این است که در میانه بحران اقتصادی که عموم مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، منتشر شدن چنین تصاویر و اظهارنظرهایی خطا و برخلاف حال عمومی جامعه است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری، چند روز پیش، محمدرضا گلزار، بازیگر سینما عکسی با کیف، کفش، عینک، ساعت و لباس برند در صندلی عقب خودروی لوکس خارجی در اینستاگرام منتشر کرده و در شرح آن نوشته است: «پز نیست، سبک زندگیمه»این عکس و شرح آن، خیلی سریع در شبکه‌های اجتماعی فراگیر و نظرات طنزآلود و منفی زیادی حول محور آن مطرح شد؛ در واقع این پست جنجالی، سرآغاز یک بحث طولانی در حوزه تجمل‌گرایی و فخرفروشی یا همان پز دادن شد.



شوخی هوتن شکیبا با این عبارت


مسخره کردن این نوع نگاه، فقط به مردم عادی ختم نشد و برخی بازیگران نیز درباره آن نوشتند. به‌طور مثال، هوتن شکیبا زیر پست بهرام افشاری که عکس خود را با نوید محمدزاده در حال قدم زدن منتشر کرده، نوشته است: «پز نیست، سبک زندگیمه»



نظرات مردم چه بود؟


بستر صحبت درباره این عکس، اینستاگرام و شبکه ایکس بود. جست‌وجوهای گوگل نشان می‌دهد که نزدیک به 193هزار و 400کاربر بر مبنای این عکس، تولید محتوا کرده‌اند و نزدیک به 3میلیون نظر پیرامون این موضوع منتشر شده که اغلب منفی و ضدروایت اصلی بوده است.


به‌طور مثال، بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی، با لباس راحتی مثل پیژامه، ویدئو گرفته و آن را در صفحات خود منتشر کرده و درباره آن نوشته اند: «پز نیست، سبک زندگیمه.»


دانشجویی عکس غذای دانشجویی‌اش که یک ساندویچ فلافل است را منتشر کرده و زیر آن نوشته: «پز نیست، سبک زندگیمه.»


کاربری هم عکس یکی از مردم یمن را درحالی‌که لاشه پهپاد آمریکایی در دستانش است، منتشر کرده و زیر آن همین گفته گلزار را نوشته است: «پز نیست، سبک زندگیشه.»


یک کارگر نقاش درحالی‌که قلمو به‌دست دارد اما روبه‌رویش زمین تنیسی است که 2نفر در حال ورزش هستند، عکسش را منتشر کرده و با کنایه گفته است که: « پز نیست، سبک زندگیمه.»‌



فخرفروشی در میانه  بحران اقتصادی


احمد موسی‌وند، کارشناس ارشد مردم‌شناسی: اینکه یک بازیگر یا سوپراستار از لباس‌های برند استفاده کند، پدیده عجیبی نیست؛ در همه دنیا این اتفاق می‌افتد و آنها با پوشش برندهای معروف در جامعه و فستیوال‌ها حضور پیدا می‌کنند که در بسیاری از مواقع اسپانسر آن شخصیت هم هستند اما اینکه بخواهند تفاخر آن را علنی کنند و در قالب کلمات بروز دهند، پدیده عجیبی است که از این بازیگر سابق سینما سر زده است. 

میلیونی شدن هشتک « پز نیست، سبک زندگیمه» و ناداستان‌های تصویری مردم با این عبارت از نشان دادن کیف پول و حساب بانکی خالی تا غذای ساده و هل دادن ماشین خراب و... بیانگر این است که در میانه بحران اقتصادی که عموم مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، منتشر شدن چنین تصاویر و اظهارنظرهایی خطا و برخلاف حال عمومی جامعه است.