ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایفدانا، محمود آل بویه، از پویایی صنعت آرایشی، بهداشتی و سلولزی کشور گفت و اظهار داشت: مشارکت فعالان داخلی و خارجی در این حوزه رو به افزایش است و آینده روشنی برای صادرات این محصولات پیشبینی میشود.
به گفته وی، توانمندی تولیدکنندگان داخلی در بهرهگیری از فناوری روز، چه از طریق واردات و چه مهندسی معکوس، موجب شده محصولات ایرانی قابلیت رقابت در سطح منطقه و بازارهای جهانی را پیدا کنند.
آل بویه با اشاره به عضویت ایران در بریکس، این موضوع را فرصتی راهبردی برای توسعه صادرات به بازار ۴۰۰ میلیون نفری منطقه دانست و افزود: در کنار این ظرفیت، مدل تولید بدون کارخانه نیز امکان عرضه محصولات با برند اختصاصی را برای شرکتها فراهم کرده است.
وی با اشاره به چالشهای ارزی ناشی از تحریمها، تصریح کرد: اگرچه تأمین برخی مواد اولیه با دشواریهایی روبهرو است، اما تولید داخل آسیب کمتری میبیند و با ادامه حمایتها و توسعه زیرساختهای صادراتی، این صنعت مسیر رو به رشدی را طی خواهد کرد