ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در سال 2009 و حدودا 2 سال قبل از توقف تولید فورد رنجر، عرضه مزدا سری B در آمریکا به پایان رسید.
حالا که مزدا موفقیت قابل توجهی در بازار آمریکای شمالی کسب کرده است، مدیرعامل مزدا در مصاحبهای اعلام کرد که این کمپانی به فکر توسعه یک پیکاپ برای بازار آمریکا است اما پلتفرم مناسبی ندارد که روی آن کار کند، از طرفی حضور مزدا در بازار به دلیل نداشتن یک پیکاپ به 50 درصد رسیده و این فکر خوبی است تا کمپانی در این زمینه دست به کار شود.
البته باید گفت که مزدا با همکاری ایسوزو یک مدل پیکاپ سایز متوسط به اسم BT-50 تولید میکند که فقط برای چند کشور شامل استرالیا و تایلند است، همین خودرو هم روی پلتفرم Isuzu D-Max ساخته میشود. مدل BT-50 نسل سوم این خودرو است که تولید آن از سال 2020 شروع شد، این مدل دارای 3 ورژن بدنه تک کابین، تک کابین با فضای بیشتر و دو کابین است که در دو ورژن دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل تولید میشود.
مشکل اینجاست که ایسوزو D-Max در آمریکا فروخته نمیشود و مزدا نمیتواند این محصول را با تغییر ظاهری و نصب لوگوی خود وارد آمریکا کند، همان کاری که با فورد رنجر در دهه 60 و 70 میلادی کرد.
با این حال هیچ خبر تایید شدهای از یک پیکاپ کاملا جدید وجود ندارد، حتی با صحبت های مدیرعامل مزدا هم نمیتوان به یک نتیجه قطعی رسید که آیا پیکاپ مزدا تولید خواهد شد یا نه، اما چیزی که شاید حقیقت داشته باشد این است که موفقیت چشمگیر پیکاپ Ford Maverick در آمریکا مورد توجه مزدا قرار گرفته و ممکن است کمپانی ژاپنی که در آمریکا محبوبیت زیادی دارد بخواهد سهمی از بازار پیکاپ ها داشته باشد.