تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3980093
شناسه : 3980093
تاریخ :
دستیار هوشمند برای ارائه خدمات دولت به مردم معرفی می شود اقتصاد ایران: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:اطلاعی از کیفیت سامانه ای که مردم در پنجره ملی خدمات هوشمند وارد می شوند،نداریم امیدواریم دستیار هوشمند برای خدمات دولت به مردم معرفی کنیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سید ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم امضای تفاهم نامه وزارت ارتباطات و سازمان اداری و استخدامی کشور که امروز صبح برگزار شد، گفت: این تفاهم نامه گام بلندی در استفاده از بخش خصوصی دارد و امیدواریم با زحماتی که عزیزان در سال‌های گذشته و در خصوص دولت الکترونیک و دولت هوشمند داشتند به اهداف برسیم و با پیگیری این تفاهم نامه و دولت هوشمند بتوانیم بهبود را در زندگی مردم شاهد باشیم.

وی افزود: طبق تاکید ریاست جمهوری بر حکمرانی داده محور اگر داده مناسب را برای نظام تصمیم‌گیری و تصمیم سازی داشته باشیم می‌توانیم انتظار داشته باشیم نظام تصمیم سازی به نتیجه برسد و به شدت به دسترسی به نظام تصمیم سازی و تصمیم‌گیری کمک می‌کند.

هاشمی با بیان اینکه نگاه ما به استفاده از بخش خصوصی است، ادامه داد: از ظرفیت یکی از اپراتورهای خوب استفاده می‌کنیم چون تجربه موفقی در توسعه سکوها و ارائه خدمات به مردم و کسب و کارها و رضایت مردم و تجربه استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی دارند به همین دلیل به این نتیجه رسیدیم که با یکی از اپراتورهای موفق این موضوع را پیش ببریم.

وی تصریح کرد: از جمله موضوعات مهم مشارکت مردم در ارزیابی خدمات اجرایی است که خدمتی تحت عنوان پنجره ملی خدمات هوشمند داریم که در این پنجره واحد عملاً امور مردم برای ارائه خدمات تسهیل می‌شود اما اینکه در کنار مردم باشیم و رضایت مردم را در حوزه‌های مختلف بدانیم هنوز مغفول مانده‌ایم به این معنا که مردم در پنجره واحد بدون احراز هویت مجدد وارد سامانه‌ای می‌شوند، اینکه با چه کیفیتی وارد می‌شوند را اطلاع نداریم این موضوع خیلی مهم است لازم است در مسیر علم و آگاهی از کیفیتی که مردم می‌گیرند، گام برداریم.

هاشمی افزود: به طور کلی امیدواریم اپراتور ایرانسل تدبیری کند تا دستیار هوشمند برای خدمات دولت را در این سامانه به مردم معرفی کنیم و دستیار هوشمند خدمات دولت به مردم می‌تواند سردرگمی‌ها را پایان ببخشد و به مردم می‌تواند کمک کند.

وزیر ارتباطات ادامه داد: سامانه‌های جزیره‌ای در دستگاه‌های مختلف توسعه یافته به همین دلیل مردم در بخشی از خدمات دچار سردرگمی شدند که با یک نگاه یکپارچه و همگرا امیدواریم خدمات در شأن و با کیفیت به مردم ارائه دهیم.

هاشمی در ادامه با اشاره به سامانه ۱۲۸ که سازمان امور استخدامی کشور اشاره‌ای به آن داشت، گفت: ما فوریت‌های پلیس، حوزه سلامت را داریم و خدمات و نظام اداری هم ضرورت انکار ناپذیر است و این یک مؤلفه از مجموعه مؤلفه دیگر است که در کنار هم خلق ارزش می‌کند. ابزار پیگیری برای درخواست‌های مردم باید داشته باشیم.

وی افزود: در برنامه هفتم توسعه تکلیفی در خصوص تحول دیجیتال داریم دستگاه‌های مختلف با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تحول دیجیتال خود را باید تدوین کنند و به تصویب برسانند و این موضوع مهم و ضروری است و در وزارت ارتباطات و سازمان اداری و استخدامی آماده‌ایم این خدمت را تسهیل کنیم تا دولت هوشمند با سرعت مناسب پیش رود و به اهداف خود دست یابد.

وی در پایان گفت: در حال حاضر معطل امضای این تفاهم نامه نمانده‌ایم، اقدامات اجرایی آغاز شده و نتیجه این اقدامات به مردم گزارش می‌شود.