ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی قهرمانی با اعلام خبر کاهش میانگین زمان ارجاع پروندههای قضائی در این استان تأکید کرد: با اجرای دستورالعمل مدیریت ارجاع لحظهای و آنلاین پروندهها ضمن تلاش برای ارتقای رضایتمندی مراجعان و همکاران، از ارائه هرگونه آمار سازی سوری و کاذب و معطل کردن ارجاع و اقداماتی که موجبات نارضایتی یا تضییع حقوق مردم میگردد، به صورت جدی جلوگیری شده است.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین گفت: با اجرای دستورالعمل مدیریت ارجاع لحظهای و آنلاین پروندهها طی سال ۱۴۰۳، میانگین زمان ارجاع دادخواستهای بدوی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش یافته است.
این مقام قضائی افزود: بر این اساس میانگین زمان ارجاع دادخواستهای بدوی از ۲۰ ساعت به ۱۴ ساعت کاهش یافته است.
وی یادآور شد: با اجرای دستورالعمل مدیریت ارجاع لحظهای و آنلاین پروندهها، قضات ویژه ارجاع در تمامی مراجع قضائی استان اعم از دادسرا، محاکم و شورای حل اختلاف تعیین شدهاند و حتیالامکان از سپردن سایر امور به آنها خودداری شده تا فرصت کافی جهت مطالعه و تصمیم گیری در خصوص ارجاع پروندهها، شکواییه ها، دادخواستها و سایر موارد را داشته باشند.
قهرمانی بیان کرد: میانگین زمان ارجاع شکواییه در دادگستری کل استان هرمزگان نیز در سال ۱۴۰۳ در مقایسه با سال ۱۴۰۲ به میزان ۵۰ درصد کاهش یافته است.
وی گفت: در نتیجه تحقق این امر شاهد کاهش میانگین زمان ارجاع شکواییه در استان هرمزگان از ۶ ساعت به ۳ ساعت میباشیم.
رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به کاهش ۳۳ درصدی میانگین زمان ارجاع شکواییه های موضوع ماده ۳۷ نیز گفت طبق این آمار با توجه به تمهیدات اتخاذ شده زمان ارجاع این نوع شکواییه نیز از ۶ ساعت به ۴ ساعت کاهش یافته است.
وی همچنین با بیان اینکه بخش قابل توجهی از ارائه خدمات در دستگاه قضائی استان با استفاده از فنآوریهای نوین تسهیل شده است، نظارت روزانه بر خروجی و انشا آرا، مدیریت پروندههای مهم، جهت دهی درست و ارجاع دقیق» را از مهمترین عوامل تسریع دهنده در روند رسیدگی به پروندههای قضائی و افزایش رضایتمندی مردم طی یکسال اخیر ذکر کرد.