تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3968751
شناسه : 3968751
تاریخ :
مدیریت نسل Z به سبک اسب متکبر! اقتصاد ایران: با افزایش چشمگیر خریداران جوان خودروهای فراری، این برند تصمیم به توسعه مدل‌های الکتریکی بیشتری گرفته است. فراری همیشه به‌عنوان برندی شناخته شده که مشتریان آن اغلب افراد متمولی در سنین بالاتر بوده‌اند، اما این روند در حال تغییر است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

طبق آخرین گزارش‌ها از مارانلو، ۴۰ درصد از خریداران جدید فراری زیر ۴۰ سال سن دارند. این رقم نسبت به ۱۸ ماه گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته که نشان از تغییرات اساسی در پایگاه مشتریان این برند دارد. اما این تغییرات به چه دلیل رخ داده و چه تاثیری بر آینده فراری خواهد داشت؟ در گذشته، مشتریان اصلی فراری اغلب افراد مسن‌تری بودند که پس از سال‌ها موفقیت مالی، بالاخره به‌خرید یک خودرو فراری دست پیدا می‌کردند. اما حالا نسل جدیدی از مشتریان وارد بازی شده‌اند که علاقه‌مند به تجربه‌ رانندگی با محصولات این برند در سنین جوانی هستند.

بندتو وینیا، مدیرعامل فراری در گفت‌وگو با CNBC گفت: «من در مورد سایر برندها نمی‌دانم، اما برای ما، این یک دستاورد است که به‌لطف تیم به‌دست آمده است.» این تغییر در سن مشتریان فراری، نه‌تنها نشان‌دهنده افزایش علاقه جوان‌ترها به این برند است، بلکه حاکی از آن است که فراری موفق شده است تصویر خود را از یک برند انحصاری و کلاسیک، به‌برندی مدرن و جذاب برای نسل جدید تبدیل کند.

کشف انگیزه‌های این جوانان

یکی از استراتژی‌های قدیمی فراری که همچنان پابرجاست، محدود نگه ‌داشتن تولید برای حفظ انحصار و ارزش خودروهایش است. فلسفه‌ انزو فراری همیشه این بوده که «یک خودرو کمتر از میزان تقاضا تولید کنیم» تا برند فراری همیشه خاص و دست‌نیافتنی باقی بماند. در حال حاضر، زمان انتظار برای تحویل خودروهای جدید بیش از دو سال است، اما فراری هیچ برنامه‌ای برای افزایش تولید و کاهش این زمان ندارد.

حتی برخی مشتریان با مدیرعامل فراری مذاکره کرده‌اند تا خودروهایشان را زودتر تحویل بگیرند، اما پاسخ وینیا همچنان مشخص است: «یکی از مشتریان ۷۸ ساله به من گفت نمی‌تواند دو سال برای دریافت خودرو صبر کند. به او گفتم که این خودش یک انگیزه است!

همچنین، یکی از مشتریان ۳۷ ساله از من خواست قبل از ۴۰ سالگی خودرویش را دریافت کند. به او گفتم: نگران نباش، در ۳۹ سالگی آن را خواهی گرفت!» این نشان می‌دهد فراری همچنان به سیاست خاص و انحصاری خود پایبند است و قصد ندارد برای جذب مشتریان بیشتر، رویه‌ خود را تغییر دهد.

این فراری فرق می‌کند!

یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی که در فراری در حال رخ دادن است، ورود این برند به دنیای خودروهای تمام‌الکتریکی است. درحالی که بسیاری از طرفداران سرسخت فراری، به موتورهای V12 تنفس‌طبیعی این برند وفادار هستند، نسل جدید مشتریان نگاه متفاوتی دارند و تنها به‌شرط الکتریکی بودن خودرو حاضر به‌خرید آن هستند.

فراری اعلام کرده است نخستین خودرو تمام‌الکتریکی خود را در این تاریخ معرفی خواهد کرد. این مدل، یکی از 6 خودرو جدیدی است که فراری تا پایان امسال معرفی خواهد کرد. وینیا تاکید دارد که فراری قصد ندارد به‌طور کامل از موتورهای احتراقی فاصله بگیرد و به‌همین دلیل، استراتژی سه‌گانه‌ خود را حفظ خواهد کرد.

وینیا می‌گوید: «ما به ترکیب موتورهای بنزینی، هیبرید و الکتریکی ادامه خواهیم داد تا تمام مشتریان را راضی نگه داریم.»

با این وجود، ورود یک خودرو الکتریکی به‌خط تولید فراری، تغییری بنیادی در هویت این برند خواهد بود. آیا فراری الکتریکی می‌تواند همان حس و حال و هیجان مدل‌های بنزینی را ارائه دهد؟ البته همه مشتریان فراری به خودروهای برقی علاقه‌مند نیستند و چیزی جز موتور V12 را نمی‌پسندند. بااین ‌حال مدیرعامل شرکت اعتقاد دارد موج جدیدی از مشتریان در راه هستند که تنها درصورت برقی بودن خودرو آن را خریداری می‌کنند.