تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3967149
شناسه : 3967149
تاریخ :
مستندسازی تجربیات، ابزاری اساسی برای بهبود و توسعه مدارس است اقتصاد ایران: قزوین- مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: استفاده مؤثر از ظرفیت‌های موجود در مدارس و بهره‌گیری از تجربه‌های زیسته معلمان و دانش‌آموزان برای حل مسائل واقعی از مهم‌ترین اولویت‌ها است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر حسنعلی اصغری ظهر دوشنبه در نشست گفتگوی موثر بر مدار تحول و بهسازی سازمانی اظهار کرد: حل مسئله و آموزش نوآورانه از اولویت‌های اساسی است.

وی خاطرنشان کرد: با استفاده بهینه از منابع انسانی شامل معلمان و دانش‌آموزان، می‌توان شرایط آموزشی را بهبود داد.

اصغری بر اهمیت ایجاد انگیزه، تعلق خاطر و تبدیل مدارس به سازمان‌های یادگیرنده مادام‌العمر تأکید کرد و ادامه داد: این رویکردها در قالب مدیریت دانش و مشارکت خلاقانه اجرا می‌شوند تا نتایج مؤثرتری در سیستم آموزشی حاصل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، ادامه داد: استفاده مؤثر از ظرفیت‌های موجود در مدارس و بهره‌گیری از تجربه‌های زیسته معلمان و دانش‌آموزان برای حل مسائل واقعی از مهم‌ترین اولویت‌هاست.

وی تأکید کرد: مدیریت دانش به عنوان یک راهکار علمی باید در مدارس اجرا شود تا دانش به شکلی سیستماتیک جستجو، تولید و به کار گرفته شود.

اصغری گفت: با ایجاد انگیزه در کارکنان و فراهم‌سازی بستر مناسب برای خلق ایده‌های نوآورانه، مدارس باید بتوانند به سازمان‌های یادگیرنده و تحول‌خواه تبدیل شوند.

وی یادآور شد: این اقدامات عملیاتی نه تنها کیفیت آموزشی را افزایش می‌دهد، بلکه به حل چالش‌های واقعی کمک می‌کند و آینده‌ای بهتر برای نظام آموزشی رقم خواهد زد.

اصغری تاکید کرد: تحول‌آفرینی در آموزش و پرورش نیازمند ایجاد مدارس یادگیرنده است.

وی اظهار داشت: در یک سازمان یادگیرنده، افراد تجربیات خود را به‌راحتی به اشتراک گذاشته و از یکدیگر یاد می‌گیرند؛ این امر باعث رشد فردی و سازمانی می‌شود.

اصغری بیان کرد: کاربست دانش و تبدیل تجربیات به بسته‌های مشخص و کاربردی برای ارائه به دیگران یکی از نکات کلیدی برای پیشرفت است.

این مقام مسئول، تجاری‌سازی دانش و مهارت‌ها را ضروری دانست و خواستار توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای در هنرستان‌ها شد تا دانش‌آموزان بتوانند با یادگیری مهارت‌های عملی و کاربردی، به تولید و درآمدزایی دست یابند.

وی تأکید کرد: مستندسازی تجربیات و ایجاد بسترهایی برای افزایش مشارکت میان ذی‌نفعان، از جمله دانش‌آموزان، معلمان، مدیران، اولیا و جامعه، می‌تواند زمینه‌ساز تحول‌آفرینی در مدارس باشد.

اصغری خاطرنشان کرد: تغییر و تحول در نگاه به آموزش و پرورش و شبکه‌سازی میان ذی‌نفعان، از گام‌های اساسی برای پیشرفت سیستم آموزشی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: همکاری تیمی میان هنرستان‌ها، هنرآموزان و دانش‌آموزان نقش کلیدی در خلق ایده‌ها و تولید محصولات کاربردی دارد.

وی تأکید کرد: مشارکت و تبادل تجربیات در گروه‌های کاری می‌تواند به تحقق اهداف آموزشی و فرهنگی و رشد مدارس کمک کند.