ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدصادق خیرخواه، مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران درخصوص آخرین وضعیت مطالعات و طراحیهای مربوط به تکمیل و احداث تقاطعات غیرهمسطح شهر تهران، گفت: بررسیهای معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در ابتدای دوره ششم مدیریت شهری، حاکی از کمبود گردشهای ترافیکی در 98 تقاطع بزرگراهی بود؛ نواقصی که بالغ بر 730 کیلومتر پیمایش اضافی را به سفرهای درون شهری پایتختنشینان تحمیل میکرد.
خیرخواه با یادآوری اینکه طراحیهای مربوط به تکمیل و احداث این تقاطعات، در چارچوب برنامه چهار ساله چهارم شهرداری تهران به سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران محول شده بود، تصریح کرد: تکالیف سازمان مشاور در این زمینه، پیش از پایان سال چهارم برنامه، به طور کامل انجام و نقشهها جهت اجرا به دستگاه مجری ابلاغ شد.
مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، در پاسخ به پرسشی درخصوص آخرین دستاوردهای اجرایی کلانپروژه تکمیل و احداث تقاطعات 98 گانه، خاطرنشان کرد: از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری پایتخت، حدود 200 کیلومتر از 730 کیلومتر پیمایش اضافی شهروندان در طول شبکه معابر بزرگراهی کاسته شده است.
وی در ادامه، کاهش 200 کیلومتری پیمایشهای اضافی را از نتایج عینی تکمیل و احداث تقاطعات غیرهمسطح خواند و یادآور شد: صرفهجویی در مصرف سوخت، کاهش ترافیک و کنترل آلودگی هوا از مهمترین آثار تکمیل تقاطعهای ناقص است که متعاقب تکمیل طراحیها، میبایست در حوزه اجرا پیگیری شود.
خیرخواه از رمپ جهتی تقاطع عبدالرحمان صوفی با بزرگراه شهید آوینی، پل شمال به جنوب سه راه تقیآباد، روگذر تقاطع خیابانهای تیموری-چوب تراش با بزرگراه شیخ فضلالله نوری، زیرگذر کوهک- شهید فهمیده، تقاطع غیرهمسطح نبرد-محلاتی، دوربرگردانهای شمال به شمال و جنوب به جنوب بزرگراه شهید باقری در طرفین بزرگراه شهید زینالدین و تقاطع غیرهمسطح بزرگراه سلیمانی- باقری به عنوان آخرین طرحهای تکمیل شده در قالب اصلاح و تکمیل تقاطعات 98گانه نام برد.
انتهای پیام/