به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، برند همنام گروه خودروسازی «فولکسواگن»، هدف سودآوری خود را سه سال به عقب انداخت، زیرا این خودروساز با فروش ضعیف و هزینههای کاهش فعالیتهای زیاد خود مقابله میکند.
در حال حاضر، «فولکسواگن» حاشیه سود عملیاتی 6.5 درصدی در سال 2029 را به جای سال آینده هدفگذاری کرده است، زیرا در حال کاهش ظرفیت و کارکنان برای جبران تقاضای کمتر در اروپا و چین است. بازده این برند در سال میلادی گذشته، به 2.9 درصد کاهش یافت که کمترین میزان از سال 2020 است.
«دیوید پاولز»، مدیر مالی این برند گفت: ما با موانع تجاری، رشد کمتر از انتظار در بازارهای کلیدی و تورم مداوم مواجه بودیم و خواهیم بود. تلاشهای گذشته به دلیل راهاندازی خودروهای برقی با مشکل مواجه شده است.
«الیور بلوم»، مدیرعامل این شرکت، اواخر سال گذشته با اتحادیهها، قراردادی برای کارآمدتر کردن برند منعقد کرد که شامل کاهش ظرفیت در سایتهای آلمانی فولکسواگن به میزان چند صد هزار واحد و کاهش بیش از 35 هزار نیروی کار در طول پنج سال آینده است. برند فولکسواگن، حاشیه سود عملیاتی بیش از چهار درصد را در سال جاری و 5.5 درصد را برای سال 2027، پیشبینی کرده است.
طبق گزارش رویترز، «فولکسواگن» برای جلب نظر مشتریان اروپا، چند خودروی برقی مقرونبهصرفه را ارائه میکند، اما اولین مورد از این خودروها یک خودروی برقی زیر 25 هزار یورو و با نام «آی دی دو آل» (ID. 2all) است که تا سال آینده تحویل داده نخواهد شد. این برند همچنین امید زیادی به خودروی «اِوری وان» (EVERY1) 20 هزار یورویی دارد. این خودرو، یک خودرو الکتریکی جمع وجور است که تولید آن، دو سال دیگر در پرتغال آغاز خواهد شد.